Zoek MDM

Bulletin

Mégane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35947 door handmatig-mechanisch
Megane Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de 21 vervangen door een Megane uit 1999 met een K7M-motor. Na een week begon er olie in het water te lekken. Ik heb de cilinderkop verwijderd en laten borstelen. Ik heb de pakking vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb de kop eruit gehaald en er komt niets tevoorschijn tijdens de hydraulische test. Ze vertelden me dat het blok gescheurd zou kunnen zijn als het oliepeil stijgt, maar ik zie geen scheuren. Wat zou het anders kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35954 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane
Hoi Leo, de hydraulische test van de cilinderkop geeft geen fouten aan, en je hebt het blok al gevlakt. De meeste mensen weten niet dat het oppervlak van het blok ook geslepen is; het zou krom kunnen zijn. Het overkwam mij met een Samurai en ik kon het niet geloven. Mijn advies is om het blok naar een slijperij te brengen voor een oppervlaktetest. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35981 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Megane
Hondje, kijk eens waar het oliefilter zit, als er een warmtewisselaar is. Als er een is, heb je mogelijk problemen met dat onderdeel en niets anders. De oplossing is simpel. Als de warmtewisselaar er is, verwijder hem dan door een brug te maken tussen de slangen.