Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 cc brandstofmeter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3563 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 cc Brandstofmeter Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met het brandstofniveau van mijn Peugeot 206cc uit 2001. Het niveau ging vroeger op en neer zoals ik wilde, maar nu beweegt het niet meer. Het blijft staan alsof de tank leeg is. Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen, en indien mogelijk een schema om het probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3569 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 cc brandstofmeter
De meter moet drie kabels hebben: één voor de massa, één voor het reservesignaal (de lamp) en één voor de dashboardindicator. Neem een stuk kabel en leg het op de massa. Controleer of de kabel goed geaard is en sluit deze aan op de connectoraansluitingen. Bij de ene moet het lampje branden en bij de andere moet de naald bewegen. Bij de andere mag er niets gebeuren. Dit zou de massa moeten zijn die afkomstig is van de installatie van de auto. Als de naald beweegt en het lampje gaat branden, controleer dan of de massakabel goed is aangesloten. Zo ja, dan zou het de meter kunnen zijn. Voer die tests uit en laat het me weten. Groeten, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3572 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb echter vier kabels: één massakabel en nog drie andere. Om de test uit te voeren waar je het over hebt, zou ik de kabel boven de stekker en naar de massa van het voertuig moeten leiden. Klopt dat?
Hoe kan ik een schema van de meter en het circuit krijgen? Bedankt, maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3595 door handmatig-mechanisch
Uw auto rijdt op benzine. Als dat zo is, moet de pomp in de tank zijn ondergedompeld. Als dat de enige aansluiting is, moet die negatief zijn, één van 12 volt, één van het reservelampje en één van de meter (BRANDSTOFPEIL). Met een eenvoudige stroomtester (die zoekt naar stroom of fase) zou dit moeten werken. U kunt dit zelf doen door een goede aarding te maken en de klem aan te sluiten. Knijp vervolgens de kabels dicht en kijk wat er gebeurt. U zou dan alle antwoorden moeten hebben. Als u nog vragen hebt, laat het me weten en ik zal kijken of ik u het diagram van de meter kan bezorgen. Met vriendelijke groet, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3606 door handmatig-mechanisch
Hallo Alfredo, mijn naam is Carlos. Ik waardeer je interesse in het oplossen van het probleem met de flowmeter. Ik zal doen wat je zegt en laat het je weten. Met vriendelijke groet.