Zoek MDM

Bulletin

Is de stuurbekrachtigingspomp defect?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35528 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtigingspomp defect? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een VW Passat 1900 AVF uit 2001. Als ik hem hard draai, voelt het alsof de stuurbekrachtigingspomp vastloopt, hij schokt, de spanner springt enorm en de riem maakt een heel irritant geluid (slippen).
Ik heb de spanner en de riem vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde. Ik ga morgen de olie verversen om te kijken of het beter wordt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35536 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtigingspomp defect?
Misschien heeft het alleen maar hydraulische olie nodig, controleer het niveau. Ik raad je ook aan om de lagers te controleren, misschien zijn er een paar droog of vastgelopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35550 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtigingspomp defect?
Er zit voldoende olie in. Ik heb de riem verwijderd en de pomp loopt redelijk soepel. Hij lijkt geen lagerproblemen te hebben. Vandaag merkte ik dat hij prima loopt als hij koud is. Als hij wat warmer wordt, begint het geluid, en alleen als ik hem tot het maximum laat draaien. Ik heb de olie ververst en het is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet of de pomp defect is of dat een niet-werkende terugslagklep het geluid veroorzaakt als ik hem tot het maximum laat draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35552 door handmatig-mechanisch
Hoi 77marius.
Als je een veiligheidsventiel hebt, meestal op de pomp zelf, dan laat het ventiel los bij de ingestelde druk wanneer de druk stijgt omdat de limiet is bereikt. Het kan beschadigd raken door vuil, een beschadigde veer of een slechte zitting. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35869 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, de pomp is niet de boosdoener. Ik heb hem net vervangen en het is nog steeds niet beter geworden. Ik moet het stuurhuis nog controleren. Ik heb in ElsaWin gekeken, maar daar zijn geen gedetailleerde exploded views om de kleppen te zien.