Zoek MDM

Bulletin

trillingen bij het remmen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3546 door handmatig-mechanisch
Trillingen bij het remmen
Hallo, mijn vraag is de volgende: ik heb een
Ford Focus TDDI uit 2000. Een paar maanden geleden begon de besturing te trillen
als ik remde. Ik heb de remschijven vervangen, maar
de auto is nog steeds hetzelfde. Ik ben naar een garage geweest en ze hebben de schijven opnieuw geslepen. Twee dagen later ben ik echter teruggegaan naar de dealer en ze hebben de schijven en lagers opnieuw vervangen, maar de auto
is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Kan iemand me vertellen wat er mis zou kunnen zijn?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3547 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Trillingen bij het remmen
Hallo, mijn naam is David. Ik heb je probleem gelezen. Ik raad je aan om de fusees te controleren, want als ze de schijven hebben vervangen, denk ik dat ze ook de remblokken hebben vervangen en dat dan hetzelfde probleem weer is ontstaan. Controleer de hoofdremcilinder en laat de wielen uitlijnen en balanceren. Controleer of de besturing trilt bij 80 km/u zonder te remmen. Je zult merken dat de fusees kapot zijn en dat dit schadelijker is als je remt.

Ik hoop dat dit je op de een of andere manier helpt, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3548 door handmatig-mechanisch
Hallo Albuerne, weet je zeker dat ze de remblokken voor die auto hebben gemonteerd? Het kan zijn dat ze een reserveonderdeel hebben gemonteerd dat niet van jou is. Breng hem naar een uitlijningsbedrijf en laat de onderste draagarmen controleren. Normaal gesproken trillen de bussen als ze beschadigd zijn. Het kan ook een kapotte motorsteun zijn. Laat ze controleren en laat het me weten. Met vriendelijke groet, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3626 door handmatig-mechanisch
Ze zullen een meetklok moeten gebruiken om de slingering van de naaf en schijven te controleren. Dit is waarschijnlijk waar het probleem vandaan komt.

Het slijpen van schijven kan maar één keer worden gedaan en ze moeten op hun plaats zitten. Het is niet de moeite waard om de schijven te verwijderen en opnieuw te laten slijpen; dat zal eventuele speling niet verhelpen.

Als ze ze correct hebben geslepen en de schijven hebben vervangen, zal het probleem de naaf zijn; het zal geen spoorstangkogel zijn.

Vervang de naaf en het lager.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3659 door handmatig-mechanisch
Hallo Albuerne, hoe is het met je probleem gegaan? Is het opgelost? En zo ja, wat heb je gedaan? Groeten, Alfredo.