Zoek MDM

Bulletin

VW Gol, modeljaar 1994. Als hij wil, start hij...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35392 door handmatig-mechanisch
VW Gol, modeljaar 1994. Als hij wil, start hij... Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Audi Gol uit '94 met een tweecilindermotor. Mijn vraag gaat over twee dingen. Ten eerste, als de auto twee of meer dagen niet gebruikt wordt, start hij niet. Hij tikt, dat is het gas, maar hij slaat niet aan. De eerste keer startte ik hem door te duwen, daarna gaf ik een flinke duw en sloeg hij aan. Maar toen ik hem rijdend naar de monteur bracht, sloeg hij aan en af alsof er niets aan de hand was, want als de auto eenmaal start, slaat hij niet meer aan. Dus de monteur vertelde me dat "de bekrachtiger prima loopt en hij denkt niet dat dat het is", en hij vertelde me ook dat het de trommel zou kunnen zijn. Aan de andere kant, wat mij overkomt, is dat het me al meerdere keren is overkomen dat de auto, als hij lang in zijn vrij staat, wil afslaan (bijvoorbeeld als ik meerdere verkeerslichten achter elkaar tegenkom). Ik moet gas geven zodat hij niet afslaat, maar dat overkomt mij niet altijd. Ik weet niet of het komt doordat ik hem niet goed warmdraai of iets anders. Het overkomt mij ook wel eens, bijvoorbeeld als ik met hoge snelheid op de snelweg rijd en hem in zijn vrij laat staan en hij ook afslaat. Nou, ik hoop dat u me kunt helpen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35437 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Gol 94 model. Als hij wil, start hij...
Hoi Piojo, de meest waarschijnlijke oorzaak is de brandstofpomp. Deze werkt als een terugslagklep om het brandstofcircuit gevuld te houden tot de volgende start, en die is waarschijnlijk al aan vervanging toe. Door hem 's nachts te laten staan, loopt het circuit leeg, en dit gebrek aan druk is de reden waarom hij de eerste keer moeilijk start. Daarna is het circuit vol, en daarom start hij. Wat de algemene werking betreft, moet het komen doordat het circuit niet voldoende druk krijgt voor een goede werking. Het meten van de uitgangsdruk van de brandstofpomp met een manometer is vrij eenvoudig en snel; het kost je 10 minuten en je hebt alle twijfels weggenomen. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35469 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Gol 94 model. Als hij wil, start hij...
Hoi Hector, ik vind het jammer om te lezen hoe je reageert op Nahuels probleem. Je moet er rekening mee houden dat degenen die naar dit soort forums komen meestal al alle normale procedures hebben geprobeerd en dat niets heeft gewerkt en/of in de handen van onervaren monteurs is gevallen. Het gaat er niet om "ezels te laten vliegen", maar om Nahuel een handje te helpen. En met te zeggen dat de ezel goed vliegt, bedoelen ze dat de startmotor perfect werkt. Kennis van wat er met iemand is gebeurd als professional is van onschatbare waarde, en daar gaat het om. Vanuit mijn meest bescheiden standpunt en met alle respect, raad ik je aan om het sarcasme achterwege te laten, aangezien dit een zeer serieus, openbaar forum is met hooggekwalificeerde leden. Hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35475 door handmatig-mechanisch
Iets soortgelijks overkwam mij. Bij de garage vertelden ze me dat het waarschijnlijk de lambdasonde was, want hij stootte ook zwarte rook uit en slurpte benzine. Uiteindelijk heb ik de lambdasonde en de temperatuursensor vervangen en hij werkte weer als een zonnetje. Hij startte meteen, stootte geen zwarte rook uit, verbruikt weinig brandstof en loopt soepel.
Ik hoop dat mijn informatie nuttig is. Ik heb een Golf uit 1995.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35493 door handmatig-mechanisch
Kijk, uit wat je zegt, neig ik meer naar een accuprobleem. Als hij tikt, komt dat doordat er niet genoeg stroom is. En als hij eenmaal gestart is en zonder problemen loopt, komt dat doordat de accu hersteld is. Het stationair draaien kan een andere reden hebben en heeft misschien niets te maken met het startprobleem. Het zou goed zijn om de accu te meten als hij niet wil starten, maar het lijkt erop dat dat het probleem is. Controleer dit en dan kijken we waarom de accu leegloopt als dat het probleem is. Succes.