Hallo, ik heb een Audi Gol uit '94 met een tweecilindermotor. Mijn vraag gaat over twee dingen. Ten eerste, als de auto twee of meer dagen niet gebruikt wordt, start hij niet. Hij tikt, dat is het gas, maar hij slaat niet aan. De eerste keer startte ik hem door te duwen, daarna gaf ik een flinke duw en sloeg hij aan. Maar toen ik hem rijdend naar de monteur bracht, sloeg hij aan en af alsof er niets aan de hand was, want als de auto eenmaal start, slaat hij niet meer aan. Dus de monteur vertelde me dat "de bekrachtiger prima loopt en hij denkt niet dat dat het is", en hij vertelde me ook dat het de trommel zou kunnen zijn. Aan de andere kant, wat mij overkomt, is dat het me al meerdere keren is overkomen dat de auto, als hij lang in zijn vrij staat, wil afslaan (bijvoorbeeld als ik meerdere verkeerslichten achter elkaar tegenkom). Ik moet gas geven zodat hij niet afslaat, maar dat overkomt mij niet altijd. Ik weet niet of het komt doordat ik hem niet goed warmdraai of iets anders. Het overkomt mij ook wel eens, bijvoorbeeld als ik met hoge snelheid op de snelweg rijd en hem in zijn vrij laat staan en hij ook afslaat. Nou, ik hoop dat u me kunt helpen, alvast bedankt.