Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Hyundai Santamo 2.0 16v

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35367 door handmatig-mechanisch
Problemen met een Hyundai Santamo 2.0 16v Geplaatst door manual-mecanica
Ik vraag me af of iemand me kan helpen. Ik heb een 2.0 benzine Santamo die stationair iets minder loopt, hij slaat af. Ik heb de distributieriem vervangen, de bougies, bougiekabels en bobines vervangen, maar hij loopt nog steeds minder. Als hij niet goed afgesteld was, startte hij niet meteen en ik hoor ook vonken overspringen op bougiekabels 2 en 4.
Ik dacht aan een toerentalsensor of een fasesensor, maar die laatste is niet gemonteerd, of ik heb er in ieder geval geen op de nokkenassen gezien, maar ik wil niets anders veranderen zonder het eerst zeker te weten.
Bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35378 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Hyundai Santamo 2.0 16v
Vriend, alle Hyundai's met die motor hebben dat probleem, ik heb er nog geen enkele gezien die dat niet had. Soms is het vervangen van het originele luchtfilter de oplossing; soms is het vervangen van de motortemperatuursensor voldoende. Ik heb ook dat vonkende geluid gehoord dat je hoort, en in drie van de vier gevallen was het de cilinderkoppakking die compressie lekte, maar controleer die toch maar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.