Hoi, fijn om te horen dat de informatie nuttig was. Kijk, zoals ik je al eerder vertelde, met betrekking tot elektronische injectie, moet je problemen uitsluiten totdat je het probleem hebt gevonden. Je hebt niet eens diagnoseapparatuur. Ik zal je vertellen waarom, want ik heb er wel een, en je moet ze sowieso uitsluiten.
Volgens wat je zegt, start en stopt hij automatisch; dit gebeurt op benzine!
Ik zal je vertellen, de ontsteking heeft twee systemen. Eén is een open lus, waarvan ik weet dat die wordt gebruikt om te starten en de timing van de ontstekingsmodule regelt. Een paar seconden later zou hij overgaan naar een gesloten lus, waarbij de computer de timing van de injectie begint te regelen.
Nu werkt de ontstekingsmodule, dus hij start. Wat niet gebeurt, is de overgang van een open lus naar een gesloten lus. Wat eerst moet worden geverifieerd, is welke van de sensoren waarvan de computer afhankelijk is, geen signaal afgeeft of onjuist is gekalibreerd.
De meest kwetsbare sensoren in dit soort gevallen zijn:
de TPSS, die zich aan één kant van het injectiesysteem bevindt en vier en drie draden heeft, maar dat maakt niet uit. Deze sensor stuurt een signaal naar de computer dat de hoek aangeeft waaronder de gasklep openstaat, en zo bepaalt de computer of de openingstijd van de injector wordt vergroot of verkleind. U kunt de hoek iets variëren om te testen en ook te zien of er draden zijn doorgesneden.
Een andere sensor is de MAP, die werkt op basis van vacuüm. Met andere woorden: er is een slang aangesloten tussen de sensor en het injectiesysteem, en wanneer er door de inlaat een vacuüm ontstaat, stuurt deze een signaal naar de computer met een spanning tussen 1,5 en 5 volt. De computer interpreteert dit en verandert ook de inspuittijd. Deze sensor kan de door u beschreven symptomen veroorzaken, maar ik raad aan om eerst de slang te controleren (deze kan scheuren en/of doorsnijden door wrijving) voordat u deze ter inspectie opstuurt.
Een andere belangrijke sensor is de toerentalsensor, die zich in veel gevallen vóór de motor op een distributiepoelie bevindt. Dit is erg belangrijk, want alles wat het signaal tussen deze sensor en de distributieriem blokkeert, zorgt ervoor dat de computer begrijpt dat het voertuig stilstaat, waardoor de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Als uw auto een enkelpuntsmotor heeft, is de kans groot dat deze sensor daar niet zit, maar vervangen is door de hallsensor. Dit is niets meer dan een sensor die in de verdeler zit en op een bepaalde manier hetzelfde interpreteert als de vorige. Als u deze sensor in contact brengt en met uw hand de zekering een beetje beweegt, hoort u een klik, een gevolg van de vonk die ontstaat wanneer het signaal wordt onderbroken. Er is een klein venster.
Nou, nogmaals, ik hoop dat dit helpt. Het onderwerp is, zoals u ziet, behoorlijk complex, maar niet moeilijk. Als u er wat dieper op in wilt gaan, stuur me dan een e-mail en ik stuur u een paar bestanden die nog meer twijfels kunnen wegnemen.
En als u het CNG-systeemverbindingscircuit hebt dat voor u is geïnstalleerd, stuur het me dan toe, zodat ik kan kijken waar de verbinding niet klopt, aangezien er iets ontbrak in die installatie.
Ik hoop dat u snel een oplossing voor uw probleem vindt. Met vriendelijke groet.
P.S. Al deze informatie is nuttig als de geïnstalleerde injector de originele is voor het voertuig, dezelfde kleur, weerstand, enz., aangezien elk verschil in de injector ervoor zorgt dat de computer vreemd gedrag vertoont.