Zoek MDM

Bulletin

Yamaha Virago 250 xv

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35133 door handmatig-mechanisch
Yamaha Virago 250 xv Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, hoe gaat het? Ik heb onlangs mijn Yamaha Virago 250 gekocht en hij verbruikt een normale hoeveelheid olie. Omdat ik echter niet wist waar ik op moest letten, bleek het oliepeil te laag te zijn, ongeveer 600 cc, terwijl hij 1400 cc loopt. Ik heb de olie afgetapt en bijgevuld met nieuwe olie. Het probleem is dat hij in de eerste versnelling start, niet rookt, maar een metaalachtig piepend geluid van bovenaf maakt, alsof het uit de cilinderkop komt. Vraag: Wat zou het kunnen zijn? Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35138 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Yamaha Virago 250 xv
Hoi, als het geluid voorheen niet zo was, sluit dan uit dat het iets externs is (een losse schroef of afdekking). Controleer het oliepeil zorgvuldig en als het op het juiste niveau staat, kijk dan of het olielampje gaat branden tijdens het draaien. Als dat niet zo is, probeer dan een beetje olie door het bougiegat te gieten (een klein beetje) voor extra smering. In het begin zal de motor roken, maar een piepend geluid kan duizend-en-een dingen betekenen... succes maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35146 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, het oliepeil is prima na het piepen. Ik heb hem voor de zekerheid uitgezet, want hij bleef lawaai maken. Het is als een constant metaalachtig piepen van metalen. Hij is nu gedemonteerd. Ik heb de motor eruit gehaald om de cilinderkop te verwijderen en de tuimelaars en kleppen te bekijken. Ik ga verder met de zuigers, zuigerveren en zuigerpen en kijk ook naar de oliepomp. Ik denk dat hij alleen bovenaan zit, we zullen zien. Weet je of ik om de cilinderkop te verwijderen de distributieketting moet losmaken en het zichtbare tandwiel moet verwijderen om het deksel te verwijderen? Kun je me de informatie geven of vertellen waar ik die op internet kan downloaden, want ik kan dat materiaal niet vinden waar ik heb gezocht, of een video van hoe een Yamaha Virago 250-motor wordt gedemonteerd.
Van nu af aan een knuffel en hartelijke groeten vanuit Argentinië. Tot snel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden - 13 jaar en 2 maanden geleden #35155 door handmatig-mechanisch
Dit is de informatie die ik heb over uw motor.

Ik hoop dat het op de een of andere manier helpt.
Hierbij het grootste bestand en de beste resolutie.
rapidshare.com/files/2861301027/Yamaha.rar
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
6 jaar en 9 maanden geleden #53446 door handmatig-mechanisch

Guillermo_Felipe schreef: Dit is de informatie die ik heb over uw motorfiets.

Ik hoop dat het op de een of andere manier helpt.
Hierbij het grootste bestand en de beste resolutie.
rapidshare.com/files/2861301027/Yamaha.rar

Je kunt hem opnieuw uploaden naar een site zoals Mega of MediaFire, of gewoon de foto in goede resolutie downloaden. Je hebt dan een 3LS-model uit 1998. Met vriendelijke groet.