Zoek MDM

Bulletin

Mijn auto verwarmt de cabine niet, het is een 98 accent

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35115 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn auto verwarmt de cabine niet, het is een 98 Accent
Guillermo / Moto69

De radiator van de auto is vervangen, het lijkt erop dat de slangen verstopt zitten. De keuzeschakelaar verandert de luchttoevoer van koud naar warm, maar er komt een beetje warme lucht doorheen die de voorruit slechts een beetje verwarmt. Maar op zeer koude en regenachtige dagen ontwasemt de radiator niet. Vraag: Bestaat er een additief om het koel- en verwarmingscircuit van de auto te reinigen en hoe doe ik dat?
Ik zou het op prijs stellen als u mij wat informatie kunt geven.

Ik heb de slangen aangeraakt en ze lijken van binnen roest te hebben.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35122 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn auto verwarmt de cabine niet, het is een 98 Accent
Ik raad additieven af, omdat vuil of roest, als het ontsnapt, de radiatorkanalen verder kan verstoppen. Ik raad aan om de ruimtes tussen de radiatorcellen zorgvuldig te reinigen voor een maximale luchtstroom. Dit doe je door de radiator uit de verwarming te halen. Je kunt hem ook "wassen" om te proberen eventuele onzuiverheden te verwijderen.
Ik raad ook aan om de staat van de keuzeklep te controleren die de warmwatertoevoer opent. Het is een type klep met één inlaat en één uitlaat, die meestal is aangesloten op een van de kabels. Vervang hem als hij in slechte staat verkeert.
Houd er rekening mee dat wanneer de radiatorruimtes verstopt zijn met vuil, de door de turbine gegenereerde luchtstroom er niet volledig doorheen stroomt, waardoor de lucht niet opwarmt (het is als een soort föhn).
Veel succes, en ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35132 door handmatig-mechanisch
Ja, er zijn producten om radiatoren schoon te maken, maar ik raad u aan om deze eerst te vervangen en te controleren of de radiator verstopt zit. U geeft namelijk aan dat de slangen roestig zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35137 door handmatig-mechanisch
Geachte heer,

ik heb nogal wat opmerkingen gehoord over de kachelradiator... Ik heb in de auto gekeken, maar kan niets vergelijkbaars vinden, zelfs niet die van de motor. Mijn auto heeft twee slangen die de cabine ingaan. Het is waarschijnlijk een onderdeel tussen de luchtinlaat en de motorkap. Ik zou het op prijs stellen als u me wat specifieker kunt vertellen waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden - 13 jaar en 2 maanden geleden #35143 door handmatig-mechanisch
De radiator van de verwarming bevindt zich doorgaans in de cabine van het voertuig, achter het voorpaneel, in de ventilatorconstructie.
U moet het voorpaneel verwijderen, waarna u de kabels en de ventilatoreenheid vindt.
Binnenin bevinden zich de turbine en de verwarmingsradiator.

Het ziet er ongeveer zo uit. (Accent diesel bouwjaar 2006)
Ik gebruikte het als referentie om je te vertellen hoe je er kunt komen...
Wat je zegt klopt eigenlijk wel. De twee slangen die de cabine ingaan, zijn de kachels.

Veel succes... Ik hoop dat dit nuttig is geweest...
Laat me weten of je hem gevonden hebt. En vergeet niet dat je de radiator kunt vinden door de slangen te volgen.
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 maanden geleden door .