Zoek MDM

Bulletin

Stationair toerental daalt plotseling, Nissan Cuest, 6 cil.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35081 door handmatig-mechanisch
Hallo
, ik heb een speciaal geval met een Cuest stationwagen. Merk op dat wanneer ik hem start, alles normaal is, maar dan plotseling het stationair draaien daalt alsof er een probleem is met meer dan één bougie of een injector, en wanneer hij op de snelweg start, maakt hij een licht ratelend geluid.
Het dashboard geeft niet het bekende "check engine"-signaal, en dit probleem doet zich zowel bij warme als koude motor voor. Ik heb de injectoren al schoongemaakt met een vlotter en de bougies vervangen. Ik heb de kabelbomen gecontroleerd en alles lijkt in orde, maar ik kan niets vinden.

Ik hoop dat u me kunt helpen met wat tips om me te helpen met dit kleine probleem.

Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35160 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stationair toerental daalt plotseling, Nissan Cuest, 6 cil.
Hoi Manuel, ik heb hetzelfde probleem met een Mazda 323: plotseling laag stationair draaien met lichte trillingen. Ik heb ook de injectoren schoongemaakt en de bougies vervangen, maar er is niets gebeurd. Het is nu meer dan een jaar geleden. Wat dit mij vertelt, is dat de luchtmassameter in het inlaatspruitstuk of de lambdasonde in het uitlaatspruitstuk mogelijk defect is. Ten slotte zou het een defect aan de bobinespanning kunnen zijn. Ik hoop dat mijn bijdrage nuttig is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35162 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stationair toerental daalt plotseling, Nissan Cuest, 6 cil.
Ik raad aan om de stationairloopkleppen en het gasklephuis schoon te maken en te smeren. Ook de MAF moet schoongemaakt worden als uw voertuig hiermee is uitgerust.