Zoek MDM

Bulletin

Te hoge temperatuur in Chevy C2 2005.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34635 door handmatig-mechanisch
Overmatige temperatuur in een Chevy C2 uit 2005. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum; ik wil graag iets vragen over het probleem dat ik met mijn Chevy heb. Alles bleek in orde te zijn, maar gisteren, toen ik naar mijn werk vertrok, zag ik de temperatuurmeter op het dashboard oplopen tot het maximum. Ik stopte bij een tankstation, denkend dat het een gebrek aan antivries was; maar het probleem bleef bestaan. Ik liet het de hele nacht staan en de ochtend dat ik het eruit haalde, verergerde het probleem, want de wijzer ging in minder dan 5 minuten omhoog. Ik opende de motorkap en het water in de tank kookte zo erg dat ik dacht dat de tank zou ontploffen. Ik ben bang dat de motor oververhit raakt en er een grote storing ontstaat. Wat zou het kunnen zijn? Sommige adviseurs zeggen dat het de temperatuurlamp is. Ik heb de handleiding van de Chevy gelezen en de meest waarschijnlijke oorzaak is een defecte thermostaat of waterpomp. Bedankt, ik kijk uit naar jullie mening en advies. Tot snel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34642 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Te hoge temperatuur in Chevy C2 2005.
Het moet inderdaad een probleem met de waterpomp of de thermostaat zijn. Pas op dat hij niet opnieuw oververhit raakt, want dan kan de koppakking verbranden of permanent beschadigd raken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34756 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Te hoge temperatuur in Chevy C2 2005.
Hallo allemaal, probleem opgelost. Het was de thermostaat die kapot was, en al het warme water bleef in de motor achter, waardoor de doorstroming naar de radiator werd belemmerd. Daardoor schoot de temperatuurmeter omhoog en kookte het water in de tank. De thermostaat is vervangen door een nieuwe en het probleem was opgelost. Het water stroomde nu naar de radiator en het hele systeem koelde weer goed, waardoor de ventilator goed kon koelen.
Bedankt allemaal, en ik hoop dat deze informatie als referentie kan dienen als er iets soortgelijks gebeurt. Tot snel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34769 door handmatig-mechanisch
Hé, mijn vriend Alex, controleer naast wat Pocho al zei ook de lamp of temperatuursensor. Als die kapot is, werkt de ventilatormotor niet. Of, als die kapot is, is de ventilatormotor al defect en start hij niet op de gewenste temperatuur. Ik hoop dat deze informatie helpt. We kijken ernaar uit. Met vriendelijke groet.