Zoek MDM

Bulletin

Waterlek in Nissan Altima uit 1995

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #34518 door handmatig-mechanisch
Waterlek in Nissan Altima uit 1995 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Altima 2,4 liter 4 cilinder uit 1995. Het probleem is dat ik een waterlek heb aan de achterkant, net onder de injectoren (inlaatspruitstuk). Ik dacht dat het de waterafdichtingen waren, omdat de verwarmingsslangen in goede staat zijn, maar vandaag zag ik dat het lek ongeveer 10 cm boven de afdichting zit en het lijkt een klein slangetje te zijn dat vastzit aan de motor en net onder het spruitstuk (ik zeg LIJKT TE ZIJN omdat ik het vanwege de locatie niet goed kan zien). Weet iemand of het lek bij die slang zit, en of ik het spruitstuk moet demonteren om deze slang te vervangen? Of zou het een andere reden kunnen zijn voor het waterlek?
P.S. Het lek ontstaat alleen als ik de motor een tijdje aan en uit zet, dat wil zeggen als de motor warm is om het water af te voeren. In rust laat de motor geen water ontsnappen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #34527 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waterlek Nissan Altima 1995
Mijn vriend, het zou ideaal zijn om hem uit elkaar te halen zodat je het goed kunt zien, maar als dat niet bij lage snelheid gebeurt, zie je het water misschien niet en moet je hem misschien wel voor niets uit elkaar halen. Ik ben van mening dat je alles wat in de weg zit moet verwijderen zodat je het goed kunt zien, want op de plek waar je het over hebt, kan de cilinderkoppakking kapot zijn, of de cilinderkop zelf kan gescheurd of gebroken zijn, of het blok zelf kan het veiligst zijn. Haal hem uit elkaar, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar 1 maand geleden #52649 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: waterlek in de Nissan Altima uit 1995
Hallo, sorry, ik weet dat het een tijdje geleden is dat je iets hebt gepost. Is het je gelukt om het probleem op te lossen? Ik heb een Altima uit '96 met een 2.4-motor en die heeft hetzelfde lek. Kun je me vertellen waar het zit?

Bedankt.