Zoek MDM

Bulletin

Trillingen in de vooras van de Peugeot 307 SW HDI 110

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34446 door handmatig-mechanisch
Peugeot 307 SW HDI 110 vooras trilt Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Kan iemand me advies geven over een trillende vooras van een Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110 pk? Nieuwe schijven en blokken, gebalanceerde wielen. Als ik het rempedaal intrap, trillen het stuur en de auto in het algemeen enorm. De banden zijn van een tweede merk (Norauto) wat betreft brandstofverbruik. Ze werkten prima toen ze nieuw waren, maar nu zijn ze gedeeltelijk versleten... Ik weet niet of het de banden zijn? Kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34448 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 SW HDI 110 vooras trilt
Hoi Xavier, trilde het stuur voordat je de schijven verving? Heb je het gezandstraald? Dat wijst op kromgetrokken remschijven of harde plekken in het gietstuk. Controleer ze met een meetklok om te zien of ze kromgetrokken zijn. Zo ja, dan zul je ze opnieuw moeten slijpen, ook al zijn ze nieuw. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34473 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 307 SW HDI 110 vooras trilt
Bedankt, Jal. Ik zal je vertellen, ik heb een tweede set schijven laten monteren; omdat ik hetzelfde idee had, heb ik de eerste set een week na de montage teruggestuurd en omgeruild voor een nieuwe. De tweede set schijven, die ik nu gebruik, begon te trillen bij 200 km/u, en ze vertelden me dat ze de eerste hadden gecontroleerd en dat die in orde was, dus ik moet dit probleem elders onderzoeken. Dus, kijk, ik ga proberen de achterwielen voor en de voorwielen achter te plaatsen. En we zullen zien.