Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtiging Nissan Urban is erg zwaar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34424 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtiging van de Nissan Urban is erg zwaar. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben Julio en ik wil graag iedereen op deze site even gedag zeggen, vooral omdat dit mijn eerste bericht is. Ik repareer graag mijn eigen schade. Ik heb net een Urban-paneel uit 2004 gekocht en ik weet niet of het een hydraulische pomp met een poelie gebruikt of dat het in de motor zit. De besturing is superstijf. Ik heb het nog niet geïnspecteerd en ik zou graag wat feedback willen. Misschien helpt het. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34440 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtiging Nissan Urban is erg hard
Als er een hydraulische pomp op zit, gaan die nooit mee met de distributie, maar komen ze altijd van buitenaf. Als er geen hydraulische pomp op zit, kun je er een elektrische besturing op zetten. Dat doet hetzelfde, maar het is een ander verhaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34731 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurbekrachtiging Nissan Urban is erg hard
Bedankt, maar ik heb het zelf geïnspecteerd en gemerkt dat er een tandwielpomp in de motor zit zonder poelie. Ik merkte ook bij het verversen van de vloeistof dat er druk op staat, ook al weet ik niet hoeveel die nodig heeft. Met het systeem zonder vloeistof voelt de besturing soepeler aan; integendeel, wanneer ik er vloeistof in giet. Ik vind dit vreemd, want het zou andersom moeten zijn. Nu, wanneer ik probeer de lucht uit het systeem te laten lopen (door het stuur de ene kant op te draaien), stroomt de vloeistof terug naar het reservoir en gebeurt het tegenovergestelde wanneer ik het stuur de andere kant op draai. Ik betwijfel of de pomp kapot is, en ik weet niet of het de verdeelklep kan zijn of dat er communicatie is tussen de cilinderzuigers. Eerlijk gezegd tast ik in het duister en ik hoop dat iemand me kan helpen met een meer gedetailleerde handleiding over de storingen. Bedankt.