Zoek MDM

Bulletin

Probleem met een 2KD turbo intercooler Toyota motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34312 door handmatig-mechanisch
Hallo forumvrienden: mijn probleem is dat ik onlangs een Toyota 2KD turbo-intercoolermotor uit 2008 heb gerepareerd. Toen ik hem startte, sloeg hij normaal aan, zonder problemen, en gaf hij geen foutcode (controleer). Het probleem is dat toen ik hem testte en ik gas gaf, hij niet reageerde, en geen vermogen had (reactiekracht). Kunt u mij helpen welke sensoren het vermogen beïnvloeden en waar ik kan beginnen met zoeken om de storing te vinden? Alvast bedankt... alle hulp is welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34324 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een 2kd turbo intercooler Toyota motor
Hallo,

als de acceleratie niet boven de 2000 tot 2500 tpm komt, kan ik je vertellen dat het probleem bij de MAF-sensor (massaluchtstroomsensor) ligt. Met toestemming van de klant kun je deze schoonmaken met contactreiniger (indien mogelijk sneldrogend). Breng het van een afstandje aan, laat het vuil eraf lopen en laat het vanzelf drogen. Raak de interne filamenten in geen geval aan.

Controleer ook op foutcodes om je te helpen bij andere gerelateerde problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een 2kd turbo intercooler Toyota motor
Het probleem zat in de luchtmassameter die in de behuizing van het luchtfilter zit. De connector zat halverwege en daardoor kon de computer de luchtinlaat niet goed detecteren. De meter was wel goed aangesloten en toen hebben we het nogmaals getest, reageerde de vrachtwagen normaal. Bedankt voor de informatie fernadocies. Ik zal er een andere keer rekening mee houden dat de sensorconnectoren goed zijn aangesloten. Bedankt.