Zoek MDM

Bulletin

Mijn Ford Ranger uit 1984 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34162 door handmatig-mechanisch
Mijn Ford Ranger uit 1984 start niet Geplaatst door manual-mecanica
BEDANKT dat u dit onderwerp leest. Groeten aan iedereen. Ik heb een probleem met mijn Ranger 2.3-motor uit 1984 die niet start. Ik heb al getest of er vonk is via de bougies en dat is in orde. Ik heb gecontroleerd of er benzine bij de injectoren komt en dat is ook in orde.
Ik heb benzine via de luchtinlaat gepompt en de motor startte en stopte weer. Toen realiseerde ik me dat de ejectors geen puls van de ECM ontvangen. We hebben de puls getest en die is er niet. Ik heb ook de 12V-spanning op de injectoren gecontroleerd en als dat:( echt zo is, zou ik de ECM willen testen, maar ik heb nog geen gelijke spanning kunnen vinden
Het origineel heeft deze nummers
F8G21
EEC-IV 8TZ
EF-SD8A E8TF-12A650-V3C

IK HEB DEZE
B7K27 8SD
EEC-IV
EFI-SD8A E8TF-12A650-AV3A

IK HEB OOK DEZE ANDERE

B7K27 8TY
EEC-IV
EFI-SD8A E8TF-12A650-AV3B

Ik zou graag willen dat u mij adviseert welke ik moet proberen en of ze compatibel zijn, alvast bedankt.:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34163 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Ford Ranger uit 1984 start niet
Vriend, als je zegt dat je pulsen en vonken hebt, betekent dit dat je ontstekingsmodule correct werkt, en dus ook je ECM. En als je zegt dat wanneer je benzine in het gasklephuis gooit en hij start, het probleem bij de injectie zit. Werkt je benzinepomp? Hoeveel pond weegt hij? Of werkt hij helemaal niet? Heb je de noodstopknop al gecontroleerd, want als die geactiveerd is, werkt je pomp niet en zit er dus geen brandstof in de injectorrail. Bekijk deze details eens. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Ford Ranger uit 1984 start niet
Nog iets om te weten: waarom haalt u uw injectoren er niet uit en test u ze buiten om te zien of ze wel injecteren en om uit te sluiten dat ze verstopt zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34170 door handmatig-mechanisch
Controleer de ontstekingsmodule, dit is de module in de verdeler.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34174 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp, ik zeg je dat de pulsen voor de injectoren niet door de ECM aan mij worden gegeven, ik denk dat ze afkomstig zijn van pinnen 58 en 59 die negatief zijn,
ik heb ze al naar de aarde gestuurd (pinnen 58 en 59 losgekoppeld van de ECM) door ze naar de aarde te drukken en de motor probeerde te starten, daarom twijfel ik eraan dat de ECM fout is, mijn vraag is of er een sensor is naast de DIS die de pulsen regelt zodat de injectoren werken of zijn ze alleen afhankelijk van de DIS:(