Zoek MDM

Bulletin

Elektrisch of elektronisch probleem in Renault Traffic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34139 door handmatig-mechanisch
Elektrisch of elektronisch probleem in Renault Traffic Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Renault Trafic uit 2004. Als ik een steile heuvel op rijd, gaat het waarschuwingslampje voor elektrische of elektronische problemen branden. Er staat 290.200 km op de teller.
Tijdens de garantieperiode hebben ze de injectoren, de EGR en nog iets anders vervangen, maar ze konden het probleem niet vinden. Hetzelfde waarschuwingslampje bleef sporadisch branden, maar nu gaat het alleen nog maar branden als ik een heuvel op rijd, zoals ik al eerder zei.
Als u me kunt helpen,
met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34141 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Elektrisch of elektronisch probleem in Renault Traffic
Hebt u de brandstofdruk gecontroleerd toen u aan boord ging?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34149 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Elektrisch of elektronisch probleem in Renault Traffic
De vorige keer vertelde je me dat alles in orde was, druk, verbranding, enzovoort.
Bedankt voor je feedback.
Als ik bergop rijd en het waarschuwingslampje gaat branden, valt de bus zonder stroom, valt de turbo uit, moet ik stoppen en de motor starten en kan ik weer verder rijden.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38836 door handmatig-mechanisch
Antwoord uit een handleiding voor monteurs over een elektrisch of elektronisch probleem in een Renault Traffic.
Ik heb een Vivaro uit 2004 met 100 pk en 145.000 km op de teller.
Hij verloor zoveel vermogen dat hij de oprit van de garage niet meer op kon. Ik heb de EGR-klep verwijderd en die zat helemaal verstopt. Het inlaatspruitstuk was ook verstopt. Alles is schoongemaakt en alles was weer in orde.
Af en toe ging het waarschuwingslampje van de gloeibougies branden (wat duidt op water in het brandstoffilter, een elektronisch probleem met de motor, enz.). Dit probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb een diagnosetool besteld om meer te weten te komen. Ik zal meer informatie op het forum plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39328 door handmatig-mechanisch
Antwoord uit een handleiding voor monteurs over een elektrisch of elektronisch probleem in een Renault Traffic.
Ik heb nu alles gerepareerd.
De diagnose was niet definitief, omdat ik drie niet-geresette alarmen had. Eén daarvan was P0400 (uitlaatgasrecirculatie).
Ik heb de flowmeter vervangen en was verrast dat de motor weer als nieuw was. De waarschuwing voor een elektrische storing in de motor kwam niet meer terug.
Voor de geïnteresseerden:
de originele Siemens flowmeter kostte ongeveer € 260, en ik heb de compatibele Bölk-flowmeter gemonteerd die ik bij Mister Auto heb gekocht. Die kostte ongeveer € 80 en werkt perfect. De nokkenas zit er nu een maand op.
Met vriendelijke groet.