Zoek MDM

Bulletin

dynamo probleem?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34040 door handmatig-mechanisch
Dynamo probleem? Geplaatst door manual-mecanica
Hallo jongens.
Ik zal het even uitleggen.
Ik heb een 1.9 turbodiesel XSARA uit '98. Ik heb de dynamo vervangen omdat het acculampje bleef branden totdat hij niet meer startte (hij was leeg). Ik heb een nieuwe accu geplaatst en ben naar de sloop gegaan om een dynamo te kopen. Alles ging goed, maar ik merkte dat de riem niet helemaal strak stond. Ik ben naar de garage gegaan en ze hebben hem strakker gezet en vanaf dat moment gaat het acculampje weer branden. Ik geef gas tijdens het rijden en het lampje gaat uit, maar als het weer aangaat, schokt de auto.
Kan het zijn dat de dynamo weer kapot is of kan het iets anders zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34048 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: dynamo probleem?
Hallo, ik zal je vertellen dat je auto een echte machine is. Gooi hem nooit weg. Het is mogelijk dat je een kapotte krukaspoelie hebt. Probeer de verlichting, de airconditioning en de achterruitverwarming aan te zetten en test of het lampje gaat branden. Controleer of de poelie draait. Zo niet, dan draait hij. 100% van de poelie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34052 door handmatig-mechanisch
Hallo, zoals de collega al zei, een van de mogelijkheden is dat de volgpoelie draait op het rubber dat eraan vastzit. Zo niet, dan zit het probleem in de gelijkrichterplaat. Ze hebben je een defecte dynamo verkocht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34055 door handmatig-mechanisch
Allereerst bedankt voor je hulp.
Ik weet niet welke poelie je noemde, maar ik kan je wel vertellen dat ze een zwarte plastic poelie (die van de spanrol) zouden moeten vervangen, omdat die een gezicht maakte en uit angst dat de riem zou doorsnijden, heeft de werkplaats die voor me vervangen. Er is echter nog een andere poelie, een aluminiumkleurige poelie, die een beetje geluid maakte toen ik hem met mijn handen draaide. Hoewel ik niet denk dat het daaraan ligt, maar...

trouwens, soms geeft hij de hele dag geen foutmeldingen en dan stopt hij de volgende dag weer met haperen.