Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Benz S430 Jaar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34008 door handmatig-mechanisch
Mercedes Benz S430 Jaar 2000 Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden:

Ik heb een Mercedes Benz uit 2000, model S430, met 30.000 km op de teller (weinig gebruikt). Ik heb een probleem: hij accelereert niet als ik plotseling gas wil geven. Hij valt uit en komt niet vooruit. Maar als ik langzaam accelereer, gaat het probleemloos. Wat zou het probleem kunnen zijn en wat is de oplossing?

Mechas. Bedankt voor de hulp, zoals altijd!

Roberto.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34009 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Benz S430 Bouwjaar 2000
Hallo, u heeft symptomen van een defecte TPMS-sensor. Wanneer u snel accelereert, detecteert deze de variatie en voegt de benodigde brandstof toe om de WOT-conditie (Wide Open Throttle) te compenseren. Controleer eerst de sensor, test deze met een tester en meet de weerstand. Beweeg de sensor geleidelijk tot hij volledig open staat. De weerstand zou lineair moeten toenemen zonder schokken. Als u een schokkerig geluid hoort, is de TPMS versleten. Controleer ook het brandstoffilter; een lage doorstroming veroorzaakt dit symptoom ook. Laat ons weten hoe het is gegaan. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34010 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Benz S430 Bouwjaar 2000
Hartelijk dank Wolfi. Ik ga de stappen die je hebt aangegeven proberen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34544 door handmatig-mechanisch
Wolfi:

Ik kan je vertellen dat ik het probleem met mijn Mercedes Benz S430 uit 2000 met acceleratieproblemen nog steeds niet heb opgelost. Ik heb de TPMS-sensor al gecontroleerd, de brandstofpomp en het filter vervangen, en het probleem blijft bestaan. De auto accelereert progressief heel goed, maar als ik gas geef, blijft hij op een laag toerental. Heb je nog andere tips waar ik naar kan kijken?

Bedankt.