Zoek MDM

Bulletin

PROBLEMEN MET HET OPLADEN VAN DE BATTERIJ

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33923 door handmatig-mechanisch
Problemen met het opladen van de batterij Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Volkswagen Amazon uit 1982. Deze auto is beter dan een 4x4. Ik had er nooit problemen mee zoals met mijn vorige auto, totdat op een dag het lampje op het dashboard van de accu niet meer brandde. Ik dacht dat het kwam doordat de led was doorgebrand, maar de accu laadde niet op. De accu was leeg. Ik heb er een andere in gezet en die ging wel branden, maar als ik de accuklem loskoppelde, ging hij weer uit. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en alles was in orde. Ik wilde de dynamo meten, maar dat lukt niet omdat die dicht bij de verdelerkabels zit. Mijn digitale multimeter geeft alleen een stabiele waarde weer. Heeft u enig idee wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33927 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het opladen van de accu
Hallo Firefox, de gebruikelijke diagnosetool met een voltmeter is om de accuspanning (ongeveer 12,6 V) te meten met de motor uit, en vervolgens te meten met de motor aan (deze zou ongeveer 13,8 V moeten bereiken). Als de waarde hiervan afwijkt, is er een probleem met de dynamo. Een lage spanning kan wijzen op verschillende soorten schade, waaronder koolborstels, rotors, regelaars, diodes en meer. Een hoge spanning is meestal een teken van schade aan de regelaar. Uit wat u zegt, blijkt dat er schade is aan de dynamo. Laat hem controleren en laat het ons weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33940 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het opladen van de accu
Ik ben het met Wolfi eens, alles wijst op schade aan de dynamo. Wat voor uitleg is er nog meer nodig? Wolfi heeft je alles al verteld. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33949 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je snelle reactie. Ik doe wat je me hebt opgedragen, maar vanwege mijn werk doe ik het pas op zaterdag. Ik laat het je maandag weten.