Zoek MDM

Bulletin

Slechte koude start

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33907 door handmatig-mechanisch
Slechte koude start Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met een Kia Besta Diesel. Hij start 's ochtends moeilijk. Ik heb de gloeibougies al vervangen, maar niets. Hij rookt alleen veel bij het starten. Hij probeert te starten, maar dan gebeurt er niets. Ik gooi hem ongeveer 20 meter met een andere auto en hij start. Later die dag heeft hij geen problemen meer tot de volgende ochtend. Ik heb de distributiepunten al gecontroleerd en alles past goed. Ik heb het oliefilter en de hulppomp (primer) vervangen. Ik waardeer je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33924 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Slechte koude start
Kijk, pak wat dashboard-silicone, het soort dat je gebruikt om het dashboard en de stoelen schoon te maken, bla bla; je kunt het 's ochtends via het inlaatspruitstuk aanbrengen.
Als hij meteen start, is er een probleem met de pomp of de injectoren. Als hij niet start, is het deels een motorprobleem, en dan zou je de compressie moeten meten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33928 door handmatig-mechanisch
Kijk, dat is niet goed voor je. Mij is hetzelfde overkomen. Diesel natuurlijk niet. 's Ochtends duurde het een eeuwigheid voordat hij startte. Mijn oplossing was de TP-sensor. Ik heb hem vervangen en het probleem was verholpen. Hij zit in het gasklephuis. Controleer het maar eens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33941 door handmatig-mechanisch
Je hebt de bougiekabels vervangen, maar je vermeldt niet of je hebt getest of ze stroom van de timer krijgen. Probeer dat eerst voordat je iets anders doet. Succes. Ik was het vergeten. Als de timer goed is, test dan de bougiehelling op doorgang met een tester.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33959 door handmatig-mechanisch
Hoi, mij is hetzelfde overkomen met een Citroën Berlingo 1.6 HDi (diesel) uit 2008. Hij startte vanzelf. Een heel slecht idee, volgens kenners, vooral bij diesels. Er zaten immers twee injectoren in, waarvan er één benzine lekte en compressie verloor. Daarna is het probleem verholpen. Het enige probleem was dat het motorstoringslampje bleef branden, maar verder is alles in orde.