Hé vrienden? Nog niet zo lang geleden postte ik over mijn Orion die plotseling stationair begon te draaien. Een tijdje geleden besloot ik hem eens een rondje te laten draaien om de motor wat te laten draaien, de accu op te laden, enzovoort.
Dus als ik na ongeveer een kilometer bij een stoplicht kom, zakt het toerental (zoals gewoonlijk), maar deze keer slaat de motor af...

Nadat ik verbaasd was dat dit al jaren niet meer was gebeurd, startte ik de motor opnieuw en zag ik opeens dat de toerenteller er zo uitzag:
Pas op!!! Met draaiende motor, hè? Ik geef gas om te kijken of hij omhoog gaat, maar niets... alsof de stekker eruit is getrokken. Ondertussen begon de motor te klinken alsof hij op drie cilinders vastzat...
Heel voorzichtig zette ik de auto aan de kant van de weg. Ik zette de motor af, startte hem en hetzelfde gebeurde... Opeens ging er een lampje branden en ik legde uit:
Ongeveer zeven jaar geleden begon mijn auto enorme problemen te geven. Zonder duidelijke reden schokte hij... hij viel of viel uit. Op dat moment besloot ik ermee naar Ford te gaan. Toen ik aankwam en uitlegde wat er mis was, trok de werkplaatsmanager, met een houding van "Ik heb dit al zo vaak gezien", de stekker eruit die ik hieronder laat zien, nadat hij me had gezegd: "Probeer het nu maar eens en vertel me hoe het gaat."
Nou, dit is mijn motor...
En hier bevindt zich de connector die u hebt losgekoppeld...
Nou, het bleek dat ik laatst bedacht dat ik de connector weer terug moest zetten, aangezien de auto geen last meer had van schokkerige bewegingen...
Stilstaand langs de kant van de weg, bedacht ik me dat ik de motorkap moest openen en de stekker er weer uit moest trekken. Ik startte de motor, en voilà!

Ik heb weer een toerenteller... de motor loopt niet meer op drie cilinders... het stationair toerental is nog steeds erg laag... zo'n 500 toeren per minuut... maar de auto lijkt tenminste nog te rijden. Hoe dan ook, ik heb de motor onderzocht en foto's gemaakt... dit is wat ik heb ontdekt...
Hier zie je twee afbeeldingen van de verdomde connector...
Het is onderdeel van een kabelslang en ik heb de route ervan gevolgd. Het gaat hier doorheen.
en als het dit gebied bereikt, splitst het zich...
Het lijkt erop dat het verbonden is met een van de carburateurconnectoren...als ik me niet vergis...met de TPS...
[bijlage:10]SANY0084.JPG[/bijlage]
Kortom, deze hele onzin die ik je heb geschreven, komt voort uit pure wanhoop. Ik weet niet meer wat ik met die verdomde auto aan moet. Dus ik zou graag alle informatie over deze connector en, in het algemeen, wat er mis zou kunnen zijn met de auto, willen weten...
En dan is er nog maar één ding dat ik moet doen: twee dagen geleden heb ik deze carburateur uit Engeland ontvangen...
[bijlage:11]a.JPG[/bijlage]
Dat gedoe met de Imperial Stormtrooper is een grap... Ik ben echt een nerd... Maar goed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... Knuffels voor iedereen.