Zoek MDM

Bulletin

Mijn Renault Express wordt te warm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33240 door handmatig-mechanisch
Mijn Renault Express raakt oververhit. Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst wil ik zeggen dat ik totaal waardeloos ben in mechanica, dus neem me niet kwalijk als ik iets doms schrijf.
Ik zal je mijn geval vertellen: ik heb een 1.9 diesel express, en al een paar dagen wordt hij te heet. Hij bereikt de rode zone op de temperatuurmeter niet, maar soms zit hij er wel heel dichtbij. Als dat gebeurt, slaat de radiator over en daalt de temperatuur een beetje. Soms, als ik de watertank open, ook al is hij heet, kookt het water en komt er veel water uit de tank, staat het niveau op zijn plaats, precies op het maximum.
Ik heb de temperatuursensor een maand geleden vervangen, maar nu lijkt de kabel die naar die sensor gaat niet te werken. Ik koppel hem los en raak er een metalen onderdeel van de motor mee aan, maar hij maakt geen geluid, zelfs niet met de bus aan of alleen met het contact aan.
Ik moet zeggen dat de bus bijna twee jaar stil heeft gestaan en dat het koelsysteem behoorlijk vuil is, hoewel ik het een week geleden heb schoongemaakt met radiatorreinigingsvloeistof.
Het water maakt geen belletjes, de olie heeft een normale kleur en het niveau is niet gedaald, dus ik denk dat het niet de cilinderkop is.
Als ik hem 's ochtends voor het eerst start, komt er veel witte rook uit, maar daarna niet meer (ik hoop dat het niet de cilinderkop is).
Ik heb op internet gelezen dat het de radiatordop, de watertankdop of de thermostaat zou kunnen zijn. Kan iemand me vertellen waar de thermostaat en de radiatordop zitten? Als iemand me kan vertellen wat het zou kunnen zijn, zou ik dat op prijs stellen. Ik ben ermee naar de monteur geweest en hij zei dat hij in principe de cilinderkop uitsluit en dat ik het circuit maandelijks moet schoonmaken. Sorry voor het plaatwerk, haha.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33242 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Renault Express raakt oververhit
Ik weet niet hoe het zit met diesel Renault-voertuigen, maar normaal gesproken gebruiken Renaults geen water, maar koelvloeistof. Voor degenen die water gebruiken, moet je de radiatorslang verwijderen, de bovenste, maar je verwijdert hem via de motorzijde. Je vindt een dop met een veer en je kunt zien dat deze verroest is. Deze dop wordt de temperatuurthermostaat genoemd. Dit is om te voorkomen dat er te veel water circuleert totdat hij opwarmt. Wanneer hij echter roest, komt hij vast te zitten en gebeurt wat je nu ervaart. Je kunt hem eenvoudig verwijderen en de slang opnieuw installeren, maar totdat de auto warm is, krijg je een storing en in koude klimaten is dit niet aan te raden. Dit wordt ook niet aanbevolen voor dieselsystemen. Wat betreft je probleem met de temperatuursensor, veel van deze bronnen beweren dat als je het deel van de sensor met je vinger of hand aanraakt voordat je hem installeert, dit onjuiste meetwaarden oplevert. Controleer of de code op de zijkant van je oude sensor dezelfde is als die van de nieuwe.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33243 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Renault Express raakt oververhit
Goedenavond, Renault-motoren zijn erg vuil en oxideren de koelvloeistof, dus raak niet in paniek. Als de elektrische ventilator doorslaat, is de thermostaat waarschijnlijk in orde. Ik zou persoonlijk de buitenkant van de radiator schoonmaken met een persluchtslang. Ik zou controleren of de elektrische ventilator doorslaat door de kabels van de thermoschakelaar aan te sluiten en ik zou controleren of de thermoschakelaar op de juiste temperatuur is. Het is belangrijk dat hij zijn eigen temperatuur heeft. Thermoschakelaars hebben drie temperaturen. Het is een dieselmotor en het is erg belangrijk dat hij op de juiste temperatuur werkt. Ik heb ook ergens gelezen dat de motor op water liep. De motorvloeistof moet antivries zijn. Deze eigenschap voorkomt niet alleen het vriespunt, maar vertraagt ook het kookpunt van de vloeistof met ongeveer 120 graden. Groeten en veel succes. Laat ons weten hoe het met de express gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33248 door handmatig-mechanisch
groeten
om CILINDERKOP OF THERMOSTAAT uit te sluiten ER ZIJN ENKELE EENVOUDIGE TESTS, x als u geïnteresseerd bent

met de koude motor wanneer u hem gaat starten,
1, til de motorkap
op 2, verwijder de radiatordop
3, vraag iemand om uw auto te starten terwijl u goed naar de radiator kijkt
4, kijk of er water of koelvloeistof uitkomt als een vulkaan, omdat ze een straal omhoog gieten, dan hebt u problemen met de cilinderkop.

Verwarm de auto tot deze de temperatuur bereikt,
1, controleer of de radiatordop erop zit
2, kijk naar het dashboard dat de pen in het midden zit
3, u gaat met uw handen aanraken, wees heel voorzichtig, 2 dikke slangen die uit de radiator komen,
4, deze slangen zijn er een boven en een onder, als ze + of - zijn bij dezelfde temperatuur, is de thermostaat goed
5, als de ene slang heet is en de andere KOUD, is de thermostaat beschadigd.

Als u de thermostaat vervangt, vervang dan de koelvloeistof en de radiatordop. Wees voorzichtig met de dop, het moet indien mogelijk dezelfde originele zijn. Doe er niet alle koelvloeistof in. Kijk naar de specificaties. Als je er te veel in doet, is het viskeuzer dan water, wat betekent dat het langzamer beweegt dan water. 3/4 koelvloeistof en 1/4 water

. OOK, ALS JE EEN KOELVLOEISTOF VAN SLECHTE KWALITEIT KOOPT, EEN GOEDKOPE, IS HET BETER OM ER NIETS IN TE DOEN. HET ZAL JE RADIATEUR BESCHADIGEN. EEN GOEDE KOELVLOEISTOF DUURT ROND DE $50 TOT $80 AMERIKAANSE DOLLAR PER GALLON.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34280 door handmatig-mechanisch
Bedankt allemaal voor de hulp, maar uiteindelijk waren het de slangen die begonnen te falen totdat er twee kapot gingen en ik ze heb vervangen. Ik heb ook de slang vervangen die van de bovenkant van de radiator naar de motor loopt, omdat er kleine scheurtjes in zaten. Gezien wat ik zag, gaf ik er de voorkeur aan om die te vervangen.
Tot nu toe gaat het goed. Zodra de temperatuur 29-32 graden Celsius bereikt, slaat de ventilator aan en nu komt hij nooit meer in de buurt van de rode zone.
Ik gebruik voorlopig water, omdat de monteur me vertelde om ongeveer twee maanden water te gebruiken om het circuit een beetje schoon te maken en te kijken of ik geen waterverlies meer had. Maar na die twee maanden, en als alles nog steeds werkt zoals het nu is, moet ik antivries toevoegen.

Nog een vraag: bestaat er een product dat de motor beschermt, het brandstofverbruik vermindert, etc.? Ik heb gehoord over Metal-Lube en Nextron, maar ik weet niet of die geschikt zijn voor mijn busje. Ik heb er echter al bijna 20 jaar mee gereden en 226.000 km op de teller, dus alle hulp, hoe klein ook, is welkom.