Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta jaar 2001 Intermitterend probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33189 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta 2001 Richtingaanwijzer Probleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal;

Al een tijdje werken de richtingaanwijzers van mijn Ford Fiesta niet meer, soms zelfs niet meer. Om ze weer aan de praat te krijgen, moet ik ze uit- en weer aanzetten, ofwel de richtingaanwijzers ofwel de alarmlichten.
Zowel de binnen- als de buitenverlichting werken. Ik denk dat het aan het relais ligt, aangezien de hendels geen problemen geven met de andere functies. Wat vinden jullie ervan?

Hartelijk dank.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33192 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta jaar 2001 Knipperlichtprobleem
Hallo vriend, er is een Fiesta bij mijn werkplaats aangekomen met dat probleem en het zit in de hendel. Hij moet voorzichtig gedemonteerd worden, maar als je niet veel ervaring hebt, kun je hem beter naar een elektricien brengen, want het zal lastig voor je zijn. Hij heeft veel kwetsbare onderdelen en je krijgt hem van binnen niet meer in elkaar. Hij is vies en zorgt ervoor dat de knipperlichten niet goed werken. Ik hoop dat mijn hulp je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33193 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta jaar 2001 Knipperlichtprobleem
Vriend, als het probleem ook de richtingaanwijzers treft en niet alleen de knipperlichten, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk niet bij de richtingaanwijzerhendel (aangezien ze weliswaar spanning naar hetzelfde punt sturen, maar het fysiek onafhankelijke schakelaars zijn), maar eerder bij een ander onderdeel achter deze schakelaars in het circuit dat naar die lichten gaat. Persoonlijk raad ik aan om het relais en/of de knipperlichten te lokaliseren en te testen, en ook de doorverbinding van de draden, de staat van de aansluitingen en eventuele vervuiling of aarde in de connectoren te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33220 door handmatig-mechanisch
Vervang eerst de flitser en als dat niet werkt, zoek dan verder. Meestal is het echter een probleem met de flitser.