Zoek MDM

Bulletin

MAZDA B2600 HEEFT MOTORREM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33174 door handmatig-mechanisch
MAZDA B2600 HEEFT MOTORREM Geplaatst door manual-mecanica
GOEDEMIDDAGEN, IK HEB EEN PROBLEEM MET EEN MAZDA B2600, DIE OP EEN TREKWAGEN IS GEPLAATST OMDAT DE MOTOR REMDE. IK GING DE MOTOR CONTROLEREN, MAAR HIJ DRAAIDE NIET. IK MOEST HEM DEMONTEREN EN ONTKENDE DAT HET LAGER, DE DRUKPERS EN DE SCHIJF VERBRAND ZIJN, MAAR DAARNAAST IS HET LAGER DAT IN DE KRUKAS ZIT OOK BESCHADIGD.

Nou, ik heb je al verteld wat er met me is gebeurd, nu zal ik je mijn vraag vertellen: kan het lager dat in de krukas zit vervangen worden, of wordt het met de hele krukas meegeleverd?

HELP MIJ ALSJEBLIEFT, IK HEB EEN DILEMMA, MAAR IK WIL GEEN ONDERDELEN DEMONTEREN DIE NIET NODIG ZIJN...

Of als je mij kunt helpen met de handleiding voor dit voertuig, zou dat supercool zijn en ik zou het erg waarderen.

HARTELIJK BEDANKT VOOR UW AANDACHT

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33177 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAZDA B2600 HEEFT MOTORREM
Het is volledig vervangbaar. Een van de superpraktische methoden om dit lager te verwijderen, is door nat papier door het gat in de centrale cup te steken en vervolgens met een stuk papier dat bij de binnendiameter past, de prop papier stevig met een hamer te slaan. Voeg vervolgens meer nat papier toe en herhaal het proces totdat het lager het begeeft. Als je me niet gelooft, probeer het dan! Het is een gegarandeerde oplossing...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33184 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, het is vervangbaar. Ik ken het als een pilotbus (alleen is het in jouw geval geen bus, maar een kogellager)
en de methode om het te verwijderen, zoals Unimotors zegt, heb ik ook gedaan en het werkte voor mij, maar dan met bussen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33200 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, bedankt voor uw goede advies, waar ik rekening mee heb gehouden bij het demonteren van dit onderdeel.

Nu vraag ik me af welk lager gemonteerd kan worden dat bestand is tegen de benodigde werkzaamheden, aangezien het behoorlijk wat werk te verduren krijgt. Nogmaals bedankt voor uw geweldige hulp, en morgen laat ik u weten hoe het met dit probleem gaat.

Bij voorbaat dank ik u beiden, Unimotors en Othoniel, nogmaals voor uw opmerkingen. Hartelijk dank.

Ik zal uw opmerkingen in acht nemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33205 door handmatig-mechanisch
Er is niets beter dan het origineel, want het is een slijtageonderdeel, mochten ze het moeten verkopen.
Of als je het niet kunt vinden, vraag dan naar de koppelingsset; die zit er misschien wel bij.
Ik vertel je dit omdat de koppelingsset hier wordt geleverd met de koppeling, drukgroep, pilotbus en kraag.