Zoek MDM

Bulletin

MAZDA B2600 HEEFT MOTORREM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33174 door handmatig-mechanisch
MAZDA B2600 MOTOR VASTGELOPEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een probleem met een Mazda B2600 die is weggesleept omdat de motor vastgelopen is. Ik heb de motor gecontroleerd en inderdaad, hij draait niet. Ik heb hem gedemonteerd en ik zag dat het lager, de drukschijf en de koppelingsplaat verbrand zijn, maar daarnaast is ook het lager op de krukas beschadigd.

Oké, ik heb je al verteld wat er met mij is gebeurd, nu mijn vraag: kan het lager dat op de krukas zit, worden vervangen, of wordt het met de hele krukas geleverd?

HELP ME ALSJEBLIEFT, IK ZIT MET EEN DILEMMA, MAAR IK WIL GEEN ONDERDELEN DEMONTEREN DIE NIET NODIG ZIJN...

Of als u me zou kunnen helpen met de handleiding van dit voertuig, zou dat fantastisch zijn en zou ik dat enorm waarderen

HARTELIJK DANK VOOR UW AANDACHT

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33177 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MAZDA B2600 MOTOR IS VASTGELOPEN
Het is volledig vervangbaar. Een van de eenvoudigste manieren om dit lager te verwijderen is door nat papier door het gat in de centrale kom te steken. Sla vervolgens met een hamer stevig op het papier, met behulp van een stuk papier dat precies in de binnendiameter van de kom past. Voeg meer nat papier toe en herhaal dit totdat het lager loskomt. Als je me niet gelooft, probeer het dan zelf! Het is een gegarandeerde oplossing...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33184 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MAZDA B2600 MOTOR IS VASTGELOPEN
Dat klopt, het is vervangbaar. Ik ken het als een geleidebus (hoewel het in jouw geval geen bus maar een lager is)
, en ik heb de methode gebruikt om het te verwijderen zoals unimotors beschreef, en dat werkte voor mij, maar alleen met bussen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33200 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, bedankt voor uw nuttige advies, dat ik heb meegenomen bij het demonteren van dit onderdeel.

Mijn vraag is nu welk type lager ik kan installeren dat bestand is tegen de belasting die het moet doorstaan, aangezien het behoorlijk wat spanning moet kunnen weerstaan. Nogmaals bedankt voor uw hulp, en ik laat u morgen weten hoe het is gegaan.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties, Unimotors en Othoniel, heel erg bedankt.

Ik wacht op jullie reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33205 door handmatig-mechanisch
Niets overtreft het origineel, en aangezien het een slijtageonderdeel is, zouden ze het moeten verkopen.
Als je het niet kunt vinden, vraag dan naar de koppelingsset; die zit er misschien bij.
Ik zeg dit omdat de koppelingsset hier de koppeling, drukschijf, geleidebus en druklager bevat.