Zoek MDM

Bulletin

probleem met jetta vr6 mk3 standaard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33158 door handmatig-mechanisch
Probleem met Jetta VR6 MK3 Standaard Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen, de reden hiervoor is dat ik om hulp vraag met mijn Jetta VR6 uit 1996. Ik zal u over het probleem vertellen:

Twee dagen geleden kwam mijn broer van school. Volgens hem had een leraar hem boos gemaakt en toen het tijd was om te vertrekken, nam hij de meest vrije route naar huis, met als enige bedoeling het gaspedaal in te trappen om te kijken hoe ver hij zou kunnen rijden... Ik weet niet hoeveel benzine hij nog had, maar hij vertelde me dat hij er 4 liter in had gegooid om ongeveer 25 km te rijden met een normale snelheid (80), wat de meest voorkomende snelheid is die we rijden...
Na ongeveer 15 km sloeg de auto af in neutraal. Hij probeerde hem opnieuw te starten, hij startte, maar hij sloeg onmiddellijk weer af. en nu start hij niet meer...

Eerst dacht ik dat het benzine was, er zijn 4 liter bijgegooid, maar hij reageerde niet meer, toen realiseerde ik me dat er een draadje los zat bij de nokkenassensor, ik heb die aangesloten maar hij reageert nog steeds niet...

Gisteren heb ik het gecontroleerd, we kwamen erachter dat er geen benzine de motor bereikte, we zijn de pomp nagelopen, hij komt niet aan, het relais komt wel aan maar er komt geen spanning bij de pomp, ik heb de zekering gecontroleerd en die is oké, maar toen ik de spanning op de ingangslijn van de zekering controleerde, realiseerde ik me dat er geen spanning komt, ik besloot de pomp te testen door de spanning van de andere kant te halen, de pomp werkt wel, ik heb hem gestart maar hij slaat nog steeds niet aan, hij start wel, ik denk niet dat het iets mechanisch is, dat uitsluitend, ik heb de bougiekabels gecontroleerd, er is geen vonk Ik denk dat het door het elektrische gedeelte komt, maar als een van jullie iets soortgelijks heeft meegemaakt, help me dan, want de waarheid is dat ik niet weet wat ik kan doen.

Ik heb ook gemerkt dat de ramen niet omhoog gaan, ze gaan alleen omlaag... Ik weet niet of dit een symptoom is van iets...
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door . Reden: meer details

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33159 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Jetta VR6 MK3 Standaard
Hallo, gezien je probleem is de centrifugaalschakelaar van de Jette waarschijnlijk kapot. Ik weet eerlijk gezegd niet waar die zit. Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met een Ford Ranger. Ik heb de centrifugaalschakelaar vervangen en hij was weer als nieuw. Een andere oorzaak zou de CPU-schade kunnen zijn, maar de meest waarschijnlijke oorzaak is de eerste. Ik hoop dat je probleem is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33160 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Jetta VR6 MK3 Standaard
Ik zoek op internet naar informatie over die schakelaar, maar ik kan nergens vinden... of in ieder geval niet waar het zou kunnen staan...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33162 door handmatig-mechanisch
Ford plaatst ze onder het dashboard aan de passagierszijde (Ranger). Ik had ook een Ford Sable en die zat in de kofferbak linksachter. De schakelaar heeft een knop die meestal wordt geactiveerd door een klap onder het chassis. De functie is om de brandstoftoevoer en -distributie bij een botsing af te sluiten om brandgevaar te voorkomen. Als de schakelaar nog werkt, druk je gewoon op de knop om hem te resetten en alles werkt weer normaal. Zo niet, dan moet je hem vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33166 door handmatig-mechanisch
Als je het over de VW Jetta hebt, dan ben je wel heel erg lui als je op zoek gaat naar de Ford centrifugaalschakelaar, want die heeft er geen.
Nu het probleem: de regeleenheid is een ramp, daarom krijg je geen ontstekingspuls. Als je een injector controleert, krijg je geen signaal, en daarom gaat het signaal van het brandstofrelais niet naar de massa.
Dat model heeft twee soorten positiesensoren: een VRT (inductiesensor) of een Hall-effectsensor. Controleer welke van de twee en controleer op basis daarvan of er een signaal is. Als er geen signaal is, is de sensor defect. Als er wel een signaal is, controleer dan of het de ECM, ECU of regeleenheid bereikt. Oké, als het de ECU bereikt of binnenkomt, heb ik slecht nieuws voor je: het is de ECU die kapot is en er is niets meer.
Nu, voor de hulp: het kost 200 dollar... hahahahahahaha
Ik hoop dat het de sensor is die kapot is...