Hallo. Ik heb een Chevrolet Esteem uit 1998. De auto heeft een probleem: hij blijft niet stationair draaien bij het starten. Als hij koud is, start hij prima, maar zodra hij een bepaalde temperatuur bereikt, begint het probleem. De toerenteller stijgt en daalt constant boven en onder de 1000 tpm totdat hij afslaat. Hij begint veel zwarte rook uit te stoten. Bij accelereren loopt de motor soepel en krachtig, zonder te kloppen of te exploderen. Het brandstoffilter, de bougies en de kabels zijn nieuw. De IAC-, TPS- en MAP-sensoren van de auto zijn vervangen en de ECM is geïnspecteerd door een monteur die heeft bevestigd dat deze in goede staat is, maar het probleem blijft bestaan. De monteur vertelde me onlangs dat het probleem de lambdasonde zou kunnen zijn, maar ik heb ernaar gezocht in de uitlaat van de motor en de uitlaatpijp, maar ik kan hem niet vinden. Zijn er modellen zonder lambdasonde? Ik heb de auto laten uitlezen en hij meldt geen storingen en het motorstoringslampje van de ECM gaat ook niet branden. Weet iemand of de auto een lambdasonde nodig heeft, of dat dit model dat niet heeft? Heeft iemand suggesties over het defect? Ik heb hem al naar vier verschillende monteurs gebracht, die allemaal veel verstand van auto's hebben, maar ze hebben het defect niet kunnen vinden.