Hallo heren, ik schrijf vanuit Chili om te vragen of jullie me kunnen helpen met een geluid waar ik last van heb en een paar andere dingen. Ten eerste hoor ik een klik of een plof als ik de Kia uitzet... Ik weet niet of het plastic is dat loslaat. Daarna, nadat hij is opgewarmd, klinkt het elke keer dat ik accelereer alsof er iets tegenaan schuurt. Het gebeurt alleen als ik accelereer, en na een paar kilometer loopt hij op "drie poten", zoals ze hier zeggen, met een onregelmatig stationair toerental. Voorheen zakte hij maar tot 800 en zelfs 600 toeren per minuut, maar nu heb ik hem soms tot 1200 toeren zien gaan. Ik denk dat het een sensor is, want die is er niet altijd en soms stopt hij ermee.
Ik vraag om hulp omdat er hier maar weinig monteurs zijn, de meesten zijn gewoon onderdelenverwerkers, en als je geen ervaring hebt met de auto, is het erg belangrijk dat iemand de storing vindt. Even
informatie. Onlangs heb ik mijn radiator laten demonteren en de centrifuge en het mes laten vervangen.
Een Kia Sportage Grand II uit 2001.
Heel dankbaar.