Hallo, ik hoop dat ik u heb kunnen helpen. Onthoud dat als u de cilinderlektest hebt uitgevoerd, deze een goede staat van de zuigerveren en kleppen aantoont. Het is hoogstwaarschijnlijk het VVT-systeem. Controleer ook de bougiecode goed, aangezien de elektroden van dit type motoren iets langer zijn dan normaal. Als u deze test om ernstige redenen niet kunt uitvoeren, is een andere optie om de motor stationair te programmeren met een Tech2. Programmeer de motor stationair op 1000 tpm (dit zou een tijdelijke oplossing zijn totdat u de defecte onderdelen opnieuw hebt uitgevoerd of vervangen). Ik garandeer u dat de motor veel beter start als hij koud is en alleen accelereert als hij stationair draait. Deze optie is een soort alternatief, het is geen oplossing, maar het zal het starten aanzienlijk verbeteren. Wanneer de VVT faalt, is één symptoom namelijk heel moeilijk starten of helemaal niet starten, maar zodra de motor opwarmt, werkt hij perfect.
Probeer deze opties en vergeet niet uw ervaring te delen. Deze fout is erg vervelend. Als u de diagnose niet snel kunt stellen, kies dan voor de tweede optie. Groeten, ik hoop dat dit u heeft geholpen met uw probleem.