Hallo, ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. Onthoud dat als de cilinderlektest uitwijst dat de zuigerveren en kleppen in goede staat zijn, het probleem hoogstwaarschijnlijk bij het VVT-systeem ligt. Controleer ook de bougiecode, aangezien dit type motor iets langere elektroden heeft dan standaard bougies. Als je deze tests om welke reden dan ook niet kunt uitvoeren, is een andere optie het programmeren van het stationair toerental. Je kunt dit doen met een Tech2-programmeur en het stationair toerental instellen op 1000 tpm (dit is een tijdelijke oplossing totdat je de defecte onderdelen hebt gerepareerd of vervangen). Ik garandeer dat de motor veel beter zal starten als hij koud is, hoewel het stationair toerental hoger zal liggen. Deze optie is een alternatief, geen oplossing, maar het zal het starten aanzienlijk verbeteren. Wanneer het VVT-systeem defect is, is een van de symptomen dat de motor erg moeilijk start of helemaal niet start, maar zodra de motor warm is, loopt hij perfect.
Probeer deze opties en laat me weten hoe het gaat. Dit probleem is erg lastig, dus kies voor de tweede optie als ze het niet snel kunnen diagnosticeren. Met vriendelijke groeten, ik hoop dat dit je probleem oplost.