Goこんばんは. Wat betreft uw vraag, ik raad aan om de componenten (zuigerveren en kleppen) te testen. Ik moet er wel bij vermelden dat een compressietester niet 100% betrouwbaar is. Ik zou een cilinderlekdetector aanraden, omdat die veel betrouwbaarder is dan een compressietester. Naar mijn mening is het een probleem met de kleppen, mogelijk door koolstofafzetting, wat een veelvoorkomend probleem is. Als het een VVT-systeem betreft en de kleppen in orde zijn, raad ik aan om de staat van de VVT-unit te controleren, aangezien deze verantwoordelijk is voor de klepoverlap en beschadigd kan raken door het gebruik van ongeschikte olie. Over het algemeen wordt semi-synthetische olie aanbevolen, omdat deze actuatoren op de nokkenassen heeft.
De ECU negeert het signaal van de lambdasonde bij een koude motor, omdat een defecte sensor niet kritisch is. Bovendien kan de ECU in de beveiligingsmodus gaan als de gloeibougie defect is.
Ik raad aan om een Tech 2 te gebruiken voor het testen van de VVT-componenten en het testen op cilinderlekkages. Als je een erg dikke olie gebruikt (20W-50), raad ik je aan deze te vervangen, omdat deze niet geschikt is voor dat apparaat en de koude start kan beïnvloeden.