Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer V6 schakelt uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32898 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer V6 slaat af Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik waardeer uw tijd en hulp alvast.
Ik heb een Ford Explorer uit 1996 met een V6-motor, en het probleem is dat de motor altijd afslaat zodra u probeert te stoppen op de weg. Zodra u de koppeling intrapt, slaat de motor af in plaats van stationair te blijven draaien. Dit gebeurt alleen in situaties waarin u probeert te stoppen. Na accelereren en opschakelen zakt het toerental totdat de motor stilstaat bij stationair draaien wanneer u de koppeling intrapt. Hij loopt onregelmatig en ik heb de IAC al vervangen. Ik heb gelezen dat de motor zou moeten afslaan als u de IAC elektrisch loskoppelt, wat niet het geval is. Er moet dus een valse luchtinlaat zijn, maar ik weet niet waar. Nog iets: de snelheidsmeter werkt niet, terwijl dat vóór dit probleem wel het geval was. Heel erg bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32900 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Ford Explorer V6 valt uit
niet nodig als u de IAC loskoppelt, stopt de motor, hij kan versneld blijven draaien, u moet dit op de scanner controleren omdat deze klep samenwerkt met de MAF of MAP-luchtstroom, controleer de brandstofpompdruk, filter, hij slaat af omdat er geen benzine is of er geen vonk is om de brandstof te verbranden, de snelheidsmeter, het kan zijn dat een kabel van de zuurstofsensor is doorgesneden, deze bevindt zich in de transmissiekast, als deze correct werkt, kan het het dashboard zijn, vaak zijn de aansluitingen van de zuurstofsensor vuil

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32903 door handmatig-mechanisch
Hahaha, de lambdasonde heeft niets met de snelheidsmeter te maken, laat staan dat hij in de versnellingsbak zit. Wat een goede grap!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32915 door handmatig-mechanisch
Sorry, het is de snelheidssensor,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32930 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank voor je antwoord. Ik weet zeker dat het geen gebrek aan vonk is, want zodra de motor afslaat, start hij met de massatraagheid van de auto en start hij prima, en blijft hij daarna stabiel. Het zou brandstof kunnen zijn, maar ik weet het niet precies.