Zoek MDM

Bulletin

Mijn Fiat Punto accelereert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32817 door handmatig-mechanisch
Mijn Fiat Punto is aan het racen .
Hallo
, ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb een gecrashte Fiat Punto 55 gekocht. Ik heb hem al laten repareren, maar het probleem is dat hij te hard draait om het stationair toerental normaal te krijgen. Ik laat hem even warmdraaien, laat hem even staan en dan lijkt hij weer normaal te worden.

Als ik bergaf ga, moet ik harder remmen dan normaal, omdat hij de neiging heeft om te slippen.

Ik heb nog niets vervangen, dus ik weet niet hoe oud de filters en dergelijke zijn.

Het enige wat ik heb vervangen, is de lambdasonde, die door de crash beschadigd is geraakt.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32835 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Fiat Punto racet.
Controleer of er geen valse luchtinlaten zijn, dit zou de reden kunnen zijn waarom er lucht instroomt en versnelt. Een andere oorzaak is dat de stationairregelaar niet goed regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32850 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet precies wat de stationair toerentalregelaar is of waar hij zit. Deze auto heeft een single-point injectiesysteem. Het vreemde is dat als je hem even laat staan, het stationair toerental geleidelijk terugloopt naar normaal.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32878 door handmatig-mechanisch
Nou, het is normaal dat de koude start versneld is, maar maximaal 1500 tpm, en dat ze dan, als ze warm worden, teruglopen. Als het een monopointmotor met Magneti Marelli-inspuiting is, heeft die een carrosserie die daarvoor zorgt. De temperatuursensor kan beschadigd raken door langdurig stilstaan en dit heeft direct invloed op het stationair toerental. Controleer het, het is niet duur.