Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Astra 1.8 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33096 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Astra 1.8 2001
Hallo, ik raad u aan uw voertuig te scannen met een tech2 omdat deze een GMLAN-datacommunicatie heeft, wat een standaardscanner niet kan lezen. Als anekdote vertel ik u over een Chevrolet Cobalt-unit. Deze werd gescand met een standaardscanner en kon slechts 10 fouten detecteren. Toen hij met de tech2 werd gescand, werden er 40 foutcodes gedetecteerd, wat een groot verschil was. Verder is het waarschijnlijk dat alleen de ECM is gescand, omdat bij dit type units andere regeleenheden die defect kunnen zijn, de ECM kunnen blokkeren en een opdracht naar de ECM kunnen sturen om de werking van de motor te beperken en zo in een beschermingsmodus te gaan.
Ik hoop dat ik u met uw voertuig heb kunnen helpen. Groeten en een knuffel. .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33101 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Astra 1.8 2001
Test met ckp amy-sensor, gemiddeld resultaat, hetzelfde probleem als jij.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33133 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik laat jullie weten dat ik de Tech 2-scanner in mijn auto heb geïnstalleerd. De Chevrolet-monteur zei dat de computer kapot was. Hij vertelde me dat ik er een moest kopen (met de beveiligingscodes) en hem vervolgens moest programmeren.
Voordat ik hem koop, ga ik de bedrading en de bedrading van de computer controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33151 door handmatig-mechanisch
HALLO IEDEREEN IK VERTEL JE DAT IK HET PROBLEEM AL HEB OPGELOST. OP EEN PLOG VAN DE COMPUTER WAS PIN 10 VERBOGEN MET PIN 11. HET LIJKT DAT DE MONTEUR DEZE PLOG HEEFT VERWIJDERD, ZODAT DE BRANDSTOFPOMP NIET WERKT EN OM DE VLOTTER TE PLAATSEN OM DE INJECTOREN SCHOON TE MAKEN. EINDELIJK.......
MAAR IK HEB HET GEVOEL DAT DE MOTOR IN DE LAGE VERSNELLING (IN "P" OF GESTOPT MET DE REM IN "D") EEN BEETJE SCHUDT BIJ HET ACCELEREREN. HET WORDT VERWIJDERD. DE VOLGENDE MISSIE IS OM DIT DETAIL TE VERWIJDEREN. WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN.......

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33152 door handmatig-mechanisch
Die monteur heeft het overdreven... hij had het pomprelais kunnen verwijderen of de brandstofpomp los kunnen koppelen.

Controleer de staat van de motorsteunen.