Zoek MDM

Bulletin

Kever 69 motorexplosies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32705 door handmatig-mechanisch
Explosies motor Kever 69 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden: ik ben momenteel bezig met het restaureren van de Kever uit 1969 van mijn grootvader, met een 1600 motor. Ik heb de elektriciteit volledig hersteld, een nieuwe dynamo gekocht, een Solex 32 pic carburateur en een elektronisch ontstekingssysteem. Ik heb er een paar dagen mee gereden om hem te testen en hij maakte een kloppend geluid. Volgens mij waren het de klepstekers en de enige oplossing zou zijn om die af te stellen. Twee dagen later merk ik echter dat hij, wanneer ik hem start en ermee rijd, sterk naar benzine ruikt en dat er ploppende geluiden te horen zijn wanneer ik gas geef. Er komt ook rook uit de uitlaat, wat voorheen niet het geval was. Ik heb een vriend over de situatie verteld en hij vertelde me dat het de motorbouten zouden kunnen zijn en dat hij daardoor vermogen verliest wanneer ik gas geef. Een andere vriend zegt dat het de bougies zijn. Ik wil graag dat jullie me helpen en me min of meer vertellen wat ik kan doen om morgenvroeg te beginnen met het repareren ervan.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32707 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kever 69 motorexplosies
Hé, welke kleur hebben de rook en de explosies die uit de uitlaatpijp komen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32795 door handmatig-mechanisch
zwart, en de explosies lijken mij intern in de motor te gebeuren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32796 door handmatig-mechanisch
Wat u moet doen is het volgende. Ik heb ook een Kever. U moet zich realiseren dat de volgende aspecten bij de explosie betrokken zijn: bougies, carburateur, kleppen. U moet beginnen met het afstellen van de motor en de ontsteking. Hiervoor moet u de bougies kalibreren (het is beter om een nieuwe set te kopen, ik weet dat dat het probleem is bij uw Kever, omdat mij hetzelfde is overkomen). Omdat uw ontsteking elektronisch is, moet u deze afstellen. Vervolgens de carburateur (controleer of uw lage sproeiers rond de 115 of lager zitten) en ten slotte de kleppen afstellen met de aanbevelingen in de handleidingen die op internet te vinden zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32820 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maat. Ik ga morgen de bougies kopen en vervangen. Zodra ik dat doe, laat ik het je weten, zodat je me kunt helpen met de kalibratie. Ik ben het momenteel aan het leren.