Hallo vrienden: ik ben momenteel bezig met het restaureren van de Kever uit 1969 van mijn grootvader, met een 1600 motor. Ik heb de elektriciteit volledig hersteld, een nieuwe dynamo gekocht, een Solex 32 pic carburateur en een elektronisch ontstekingssysteem. Ik heb er een paar dagen mee gereden om hem te testen en hij maakte een kloppend geluid. Volgens mij waren het de klepstekers en de enige oplossing zou zijn om die af te stellen. Twee dagen later merk ik echter dat hij, wanneer ik hem start en ermee rijd, sterk naar benzine ruikt en dat er ploppende geluiden te horen zijn wanneer ik gas geef. Er komt ook rook uit de uitlaat, wat voorheen niet het geval was. Ik heb een vriend over de situatie verteld en hij vertelde me dat het de motorbouten zouden kunnen zijn en dat hij daardoor vermogen verliest wanneer ik gas geef. Een andere vriend zegt dat het de bougies zijn. Ik wil graag dat jullie me helpen en me min of meer vertellen wat ik kan doen om morgenvroeg te beginnen met het repareren ervan.