Zoek MDM

Bulletin

Almera-consultatie 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32603 door handmatig-mechanisch
Almera 2003 vraag. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Nissan Almera Convenient uit 2004. Het motorcontrolelampje (het kleine gele lampje op het dashboard) ging branden zodra de auto het begaf. Daarna accelereerde de auto niet meer zoals voorheen. Ik heb de auto laten uitlezen en nadat de foutcode was gewist, reed de auto prima, maar zodra ik hem uitzette en weer aanzette, ging het lampje meteen weer branden. En hij accelereert nog steeds niet goed; hij komt niet harder dan 100 km/u. Gisterenochtend startte ik hem en de auto reed langzaam maar prima. Toen ik de snelweg opreed, begon de auto te schokken. Het gaspedaal reageerde niet, maar ik hoorde de motor even op toeren komen en dan weer stoppen, zelfs toen ik het gaspedaal volledig indrukte. Kan iemand me helpen?.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32632 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Almera 2003-vraag
Zeker, maar het zou handig zijn als u ons de foutcode van de scanner kunt doorgeven, zodat we u kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32654 door handmatig-mechanisch
Het enige wat ik weet is dat de diagnoseapparatuur een Injectronic was, en dat de persoon die de diagnose uitvoerde aangaf dat er een storing was in de zuurstof- en temperatuursensoren. Deze zijn gereinigd of nagekeken, waarna de foutmelding verdween en er nul werd gedetecteerd. Maar toen de auto werd uit- en weer aangezet, ging het lampje weer branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32695 door handmatig-mechanisch
Met de beperkte informatie die je hebt verstrekt, ga ik ervan uit dat het een dieselmotor betreft. Deze storing treedt doorgaans op wanneer er problemen zijn met de luchtmassameter (MAF-sensor) of de EGR-klep. Het is geen vaste regel, maar het is wel de meest voorkomende oorzaak. Controleer eerst de staat van de MAF-sensor. Het is een zeer gevoelig onderdeel omdat het werkt met een zeer fijne draad. Wees daarom uiterst voorzichtig bij het demonteren, reinigen (hoewel niet aanbevolen) en opnieuw monteren. Vervang, indien mogelijk, het luchtfilter, aangezien dit de levensduur en de goede werking van de MAF-sensor beïnvloedt. Controleer ook de EGR-klep, die door zijn functie om uitlaatgassen terug in het inlaatspruitstuk te leiden, vaak erg vuil wordt. De procedure is vrijwel hetzelfde: demonteren en reinigen. Er zijn ook reinigingssprays voor EGR-kleppen verkrijgbaar, hoewel ik betwijfel of die effectief zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32861 door handmatig-mechanisch
Mijn excuses voor de beperkte informatie die ik heb, maar ik ben niet erg bekend met dit onderwerp. De auto rijdt op benzine en, voor zover ik weet, heeft hij geen EGR-klep meer. De injectoren zijn al gereinigd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand suggereerde dat het een elektrisch probleem zou kunnen zijn, iets wat ik zou kunnen omzeilen (ze gaven niet precies aan wat), maar dit zou voorkomen dat de motorfoutcode verschijnt en dat de auto traag blijft rijden