Zoek MDM

Bulletin

consultatie almera 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32603 door handmatig-mechanisch
2003 Almera consultatie Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Almera Convenient uit 2004. Zodra het controlelampje of het gele lampje van de motor op het dashboard ging branden, ontluchtte de auto niet meer zoals eerst. Ik heb hem laten uitlezen en nadat ze de foutmelding hadden gewist, trok de auto wel goed, maar als ik hem uit- en meteen weer aanzet, verschijnt het lampje weer, verdwijnt het en ontlucht hij niet meer. "Ik rijd niet harder dan 100 km per uur". Gisterenmorgen startte ik de auto en de auto reed langzaam, maar goed. Toen ik op een vluchtstrook kwam, begon de auto te trekken. Het gaspedaal reageerde niet, maar je hoorde hem even versnellen en stoppen met versnellen. Ook als ik het gaspedaal helemaal intrapte, reageerde hij niet. Kan iemand mij helpen...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32632 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Almera 2003 query
Natuurlijk, maar het zou handig zijn als u ons kunt vertellen welke foutcode de scanner weergeeft, zodat we u kunnen helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32654 door handmatig-mechanisch
Ik weet alleen dat de apparatuur die gebruikt werd om het te scannen een injectronische was en de informatie die de persoon die het scande me vertelde, was dat er een storing was in de zuurstof- en temperatuursensor. Deze werden schoongemaakt of gerepareerd en de fout verdween. Er werden nul lampjes gedetecteerd, maar toen ik de auto uit- en weer aanzette, verscheen het lampje weer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32695 door handmatig-mechanisch
Met de weinige informatie die je geeft... Ik neem aan dat het een diesel is, en dat deze storing optreedt wanneer je problemen hebt met de flowmeter of de EGR-klep... het is niet standaard, maar het is de normaalste zaak. Nu zou ik eerst de staat van de flowmeter controleren. Het is een zeer delicaat onderdeel omdat het werkt met een zeer dunne gloeidraad, dus je moet heel voorzichtig te werk gaan tijdens het demonteren, schoonmaken, hoewel niet aanbevolen, en vervolgens weer monteren. Vervang, als je dat nog niet hebt gedaan, het luchtfilter, wat de levensduur en correcte werking van de bovengenoemde flowmeter beïnvloedt. Iets anders dat je kunt controleren is de EGR-klep, die ook de neiging heeft erg vuil te worden door zijn functie van het recirculeren van uitlaatgassen in de inlaat. De procedure is bijna hetzelfde: demonteren en schoonmaken. Er zijn ook reinigingssprays voor die klep... hoewel ik betwijfel of ze effectief zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32861 door handmatig-mechanisch
Sorry voor het gebrek aan informatie, maar ik ben niet erg bekend met dit onderwerp. De auto rijdt op benzine en volgens wat ik heb begrepen, gebruikt deze auto geen EGR-klep meer. De injectoren zijn al gereinigd, maar er zijn er geen meer. Iemand vertelde me dat het iets elektrisch zou zijn. Hij vertelde me niet specifiek wat hij kon omzeilen, maar dit was om te voorkomen dat de motorstoring zou optreden en de auto doffer zou worden.