Zoek MDM

Bulletin

OPEL VECTRA 2006 CDTI GASKLEP DEFECT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32602 door handmatig-mechanisch
OPEL VECTRA 2006 CDTI THROTTLE VALVE FAILURE Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden.
Het probleem dat ik heb, is dat wanneer ik het gaspedaal helemaal intrap (ik heb een automatische versnellingsbak), het dashboardlampje gaat branden en de storing optreedt, waardoor het motorvermogen wordt beperkt. De storing, die in een werkplaats is gecontroleerd, zit in het onderdeel dat de gasklep naar de luchtuitlaat van de intercooler op de motor opent en sluit. Het is een vrij veelvoorkomend probleem en kost meer dan 400 euro. Mijn vraag is of het de moeite waard is om het onderdeel te verwijderen en het vuil erin te reinigen, voor het geval het vastloopt, of is het tijdverspilling, omdat het misschien de kleine motor is die de klep bedient? Bedankt allemaal. Groeten uit Barcelona.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32631 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING THROTTLE VALVE OPEL VECTRA 2006 CDTI
Vriend, je verliest nooit iets door het te proberen, het schoonmaken moet worden gedaan voordat je reserveonderdelen koopt, maar als het de motor is die niet werkt, moet je eerst de connector controleren en deze vervolgens vervangen, veel succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32640 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING THROTTLE VALVE OPEL VECTRA 2006 CDTI
Schoonmaken helpt alleen als er geen controle is bij stationair draaien.
In jouw geval moet je controleren of de stroomtoevoer naar de motor wel goed is, en zo ja, hem vervangen.
Het is ook mogelijk om hem te herprogrammeren (alleen als er geen interne schade aan het onderdeel is).