Zoek MDM

Bulletin

onstabiel stationair draaien peugeot 1.4 benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32579 door handmatig-mechanisch
Onstabiele stationairloop Peugeot 1.4 benzine Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een Peugeot 206 uit 2005 in de werkplaats staan met een onregelmatig stationair toerental. De bobine, de lambdasonde (voorkatalysator) en de distributieriem zijn vervangen. Het is verbeterd, maar het probleem blijft bestaan. De scanner geeft geen foutcodes weer. Wat me wel is opgevallen, is dat de tweede lambdasonde constant nul aangeeft, maar geen foutcode naar de scanner stuurt. Wat kan ik nog meer controleren? Ik word er gek van.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32586 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Onstabiele stationairloop Peugeot 1.4 benzine
Deze storing komt veel voor bij Peugeots. Als het aan een elektronisch gaspedaal of een kabel ligt, kan de storing veranderen, maar het meest gebruikelijk is om het inlaatspruitstuk te verwijderen en te reinigen met Duco-verdunner, dan komt het los. Als de accu losgekoppeld is, moet u de negatieve pool 30 seconden loskoppelen, de accu weer aansluiten en het contact drie of vier keer openen en sluiten, met tussenpozen van 15 tot 20 seconden. Start de accu vervolgens en u zult zien dat het beter gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32660 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Onstabiele stationairloop Peugeot 1.4 benzine
Ik heb al twee jaar last van stationair draaien. Ik heb nieuwe inlaatspruitstukpakkingen geplaatst, de injectoren schoongemaakt en het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik gedaan wat mijn vriend zei en het werkt helemaal niet meer. Ik heb de boordcomputer van de auto gereset en de accupool verwijderd. De naaf is geweldig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32667 door handmatig-mechanisch
Ik ga doen wat je me zegt en ik zal je vertellen hoe het gaat. Is het oké, ook al zijn de codes die ik eerder had gewist?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32696 door handmatig-mechanisch
Ik heb deze storing gezien bij een Vento, die ik via zelfdiagnose heb laten lopen, en die leverde geen fouten op. De storing zat in een relais dat het toerental regelde, en de scanner detecteerde deze storing niet.