Zoek MDM

Bulletin

F100 DUTY TRANSMISSIE PROBLEEM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32523 door handmatig-mechanisch
F100 DUTY TRANSMISSIE PROBLEEM Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO VRIENDEN: Ik heb een 2000 F100 Duty model single cab 4x2 Cummins 4 turbo dieselmotor met mechanische injectie.
In andere landen noemen ze hem F250, wat hetzelfde is.
Ik heb het probleem dat als hij warm wordt en ik hem in de eerste versnelling zet, hij over wil schakelen als ik de koppeling loslaat.
Het lijkt alsof er iets los wil komen en dan grijpt hij in en dat gebeurt in de eerste versnelling. Ik heb de kruiskoppelingen, de juk- of pignonmoer, de motorsteunen, de achterste elastische bussen al gecontroleerd en alles is in perfecte staat. Ik heb de koppeling en het differentieel nog, maar volgens de monteurs zou het, als het een koppelings- of differentieelprobleem was, ook koud zijn en alleen warm. Als een forumlid hetzelfde probleem heeft gehad en me kan helpen, zou ik daar heel blij mee zijn. BEDANKT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32527 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: F100 DUTY TRANSMISSION PROBLEM
Hoi Oscar, ik vrees dat je een probleem met de versnellingsbak hebt.
Ik ken het model niet, maar ik ken het probleem wel.
Als de versnellingsbak warm wordt, is de kans groot dat de schakelpook van de eerste versnelling niet goed aangrijpt omdat er te veel speling is. Bovendien is de versnellingsbakolie erg vloeibaar, dus hij wil (een versnelling overslaan).
Doet hij dit alleen in de eerste versnelling? Als je probeert uit te schakelen in de tweede versnelling, gebeurt dat dan?
Als hij alleen in de eerste versnelling werkt en warm is, sluit dan alle andere problemen uit en concentreer je op het schakelen.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32538 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: F100 DUTY TRANSMISSION PROBLEM
HALLO DDLCSA: Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de test gedaan door de hendel met mijn hand vast te houden en dat werkt ook. Welke test kan ik doen om de twijfel weg te nemen dat de schakelpook van de eerste versnelling niet goed aangrijpt en de neiging heeft om een versnelling over te slaan, en dat gebeurt alleen in de eerste versnelling. Ik haal hem er in de tweede uit en hij komt er prima uit.
Ik heb ook de olie in de bak ververst, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb er 80W90 API GL3 in gedaan,
omdat ze zeggen dat de GL5 de bronzen synchronisatoren sneller laat slijten en API GL4 is hier niet verkrijgbaar. ER IS WEL GL3 of GL5.
HARTELIJK BEDANKT, GROETEN OSCAR.