Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 106 Max airconditioning probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32492 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een probleem met de airconditioning in mijn Peugeot 106 Max. De compressor slaat niet aan. Ik heb gecontroleerd of er koelmiddel in zit en dat is het geval, maar er komt geen koude lucht uit. Ook blijft de interieurventilator draaien, zelfs als ik hem op nul zet. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32500 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Probleem met de airconditioning van de Peugeot 106 Max
Er is een probleem met het relais of de snelheidschakelaar. U moet alle relais controleren en nagaan of de spoel in orde is door een draad rechtstreeks op de compressor aan te sluiten. Controleer ook de overdrukventielen, zowel het lage als het hoge drukventiel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32504 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Probleem met de airconditioning van de Peugeot 106 Max
Dankjewel, nu moet ik nog uitzoeken waar de luchtrelais zitten. De spoel en de kleppen zijn te ingewikkeld voor me; ik weet niet hoe dat moet. Ik ga het eerste proberen en laat je weten wat het resultaat is. Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32510 door handmatig-mechanisch
Sommige auto's hebben een functie die de interieurventilator inschakelt wanneer je de airconditioning aanzet, maar alleen op de laagste stand als ik het me goed herinner. Wat betreft de compressor, zoals anderen al hebben gezegd: controleer de compressorwikkeling en de drukschakelaar (of driestandenklep), die verantwoordelijk is voor het in- en uitschakelen van de compressor op basis van de circuitdruk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32919 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik ben ermee naar een Peugeot-garage geweest en daar vertelden ze me dat de compressor geen stroom krijgt en dat ze het bedradingsschema nodig hebben om de storing te diagnosticeren. Ik denk nog steeds dat het een relais is, maar ik weet niet welke. Zou u me dat gedetailleerd kunnen uitleggen, zodat ik het kan controleren? Alvast bedankt