Zoek MDM

Bulletin

peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32471 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, mijn auto start niet als hij koud is. Hij heeft een nieuwe accu en nieuwe gloeibougies en ik heb gecontroleerd of ze wel stroom krijgen, maar als hij koud is, start hij heel moeilijk, als hij überhaupt start. Ik dacht dat het misschien het gloeibougierelais was, maar ik weet niet waar het in de motor zit. Als iemand me kan helpen, graag!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32479 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is
Hij bevindt zich in het motorcompartiment, de basis is groen en bedekt met zwart plastic, en er lopen ongeveer 4 of 5 kabels in en uit. Als je hem niet kunt vinden, kun je de kabel volgen die naar de gloeibougies loopt, of naar het relais. Probeer in ieder geval met een testlamp of er stroom door de bougies gaat en hoe lang voordat je het relais vervangt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32493 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 1.9 D xtd start niet als hij koud is
Bedankt, vriend. Ik heb het relais gevonden. Het zit vlak achter het batterijvakje.
Ik heb het getest met de lamp, en er staat inderdaad stroom op en het blijft ongeveer twee minuten branden, dus ik denk dat ik het relais moet uitsluiten. Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn, aangezien hij alleen moeite heeft met starten vanuit koude toestand. Wat denk je dat het zou kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32555 door handmatig-mechanisch
Mogelijk zijn er problemen met de startmotor of een injector. Die moet je testen. Doe een eenvoudige test: verwarm de bougies en geef de auto een duwtje om te kijken of hij start. Als hij direct start, controleer dan de startmotor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32558 door handmatig-mechanisch
Controleer of je diesel of een luchtinlaat hebt. Het is gebruikelijk dat deze motoren lucht aanzuigen via de pomp naast het filter. Tijdens het rijden heb ik wel eens meegemaakt dat de kleppen vastliepen en moesten worden afgesteld.