Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet-werkwagenstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3245 door handmatig-mechanisch
Chevrolet werkwagen defect Geplaatst door manual-mecanica
Collega's, ik heb een C1500 V6 4.3 pick-up uit 1997 gekocht. Hij had een tijdje stilgestaan. Het probleem is dat hij niet start als hij koud is. Ik moet hem helemaal aanzetten om hem te starten en als ik hem overdag gebruik, is er geen probleem, maar na een paar uur start hij weer niet...
Ik ontdekte dat ik een sensor had losgekoppeld die volgens mij een TPS- of acceleratiesensor is. Wanneer ik hem aansluit en voluit accelereer, stopt de auto, maar als ik hem losgekoppeld laat, stopt de auto niet. Zou deze sensor te maken kunnen hebben met het feit dat hij 's ochtends niet start?

Alvast bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3258 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet werkwagenstoring
Het kan zijn dat je een onjuiste waarde afleest of dat de afstelling niet klopt. Controleer ook het gasklephuis of de stationair-toerentalregeling, wat ook de bougies kunnen zijn. Controleer ook de temperatuursensor. Controleer het brandstoffilter.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23388 door handmatig-mechanisch
Vriend, het probleem met de koude start wordt veroorzaakt door een te lage druk in de brandstofpomp. Je zou deze moeten vervangen door de originele brandstofpomp van het voertuig, aangezien 4.3-motoren op ongeveer 95 psi werken. Het is mij ook overkomen. Ik had dit probleem al dagen, en het was de pomp.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 maanden geleden #23390 door handmatig-mechanisch
Als hij koud niet start, is de temperatuursensor mogelijk defect en stuurt hij een vals signaal naar de computer. Wat ik niet weet, is wat die sensor is die een draad buiten de TPS heeft, die drie draden heeft en de motor zou dan natuurlijk niet goed werken, afslaan of niet goed regelen.