Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Spark 1.0

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32376 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Spark 1.0 Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond allemaal! Morgen breng ik een Chevy Spark naar de garage. Een klant heeft hem gekocht en hij vertelde me dat de motor toeren maakt tussen het schakelen door. Een monteur bij de dealer vertelde me dat dit een productiefout is. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Dank jullie wel. ;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32378 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Spark 1.0
Ik had onlangs een gesprek met een monteur van een Chevrolet-dealer. Hij vertelde me dat deze acceleratie een strategie is die wordt gebruikt door sommige nieuwere modellen met handgeschakelde versnellingsbakken om "kicks" van de koppeling te voorkomen en de levensduur te verlengen, wat de techniek van dubbel koppelen simuleert die in wedstrijden wordt gebruikt. Hij verduidelijkte dat het koppelingspedaal niet langer dan twee of drie seconden wordt ingedrukt.
Dit is logisch, aangezien het de motor versnelt wanneer deze van de transmissie wordt losgekoppeld, zodat de motor en transmissie bij het opnieuw inschakelen qua snelheid vergelijkbaar zijn.
Mocht u nog vragen hebben, dan bieden Chevrolet-dealers rijlessen aan voor nieuwe auto's. Als uw klant nog onder de garantie valt, kan hij of zij er een aanvragen.

Ik hoop dat dit helpt!
Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32443 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp hetzelfde als Andrés, behalve dat het bij sommige motoren meer opvalt dan bij andere, waardoor het de aandacht trekt. Het is echter helemaal niet erg, en het veroorzaakt ook geen extra brandstofverbruik of iets dergelijks. Hoe dan ook, wanneer een voertuig dit doet, worden de TPS en de koppeling meestal gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze niet beschadigd zijn. Dat laatste voelt natuurlijk niet zoals bij voertuigen met een hydraulische koppeling. Veel succes, en iedereen die nieuw is in dit onderwerp zou zijn of haar reactie moeten plaatsen, want het geeft feedback aan alle monteurs en gewone mensen die deelnemen aan dit forum. Knuffels en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32673 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal! Wat betreft de acceleratie tussen schakelacties, dat is normaal; het helpt de koppeling beter te laten werken. Het probleem is dat ik de auto bij de garage heb ingeleverd met 58.000 km op de teller. Stationair toerental is altijd 1300/1600 tpm. Na het scannen zijn er geen storingen te zien. De distributieriem is in orde, het gasklephuis is schoon en je kunt zien dat het beweegt wanneer de sleutel wordt verwijderd. Het vreemde is dat de scanner bij stationair toerental (-35 graden voorloop) aangeeft, en wanneer ik accelereer, gaat hij naar (+) en geeft altijd aan dat de motor belast is. Ze gaan me een nieuwe Spark brengen en ik zal het gasklephuis vervangen. Ik laat het je later weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #32675 door handmatig-mechanisch
Stationair draaien van 1300 naar 1600?
Dat is absoluut niet normaal!
Wat een geluk dat je nog een andere auto in je werkplaats hebt staan.
Succes en we wachten op nieuws. Het lijkt erop dat het gasklephuis al defect is
. Groeten!!!!!