Zoek MDM

Bulletin

CORSA GL1.6 RADIO VERANDERT EN HET WERKT NIET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32274 door handmatig-mechanisch
CORSA GL1.6 RADIO VERANDERT EN HET WERKT NIET Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Chevrolet Corsa GL 1.6 waarvan ik de radio heb vervangen door een Sony. De connector is een ISO, voor zover ik heb kunnen nagaan. Hij heeft alle benodigde kabels, maar als ik de plaat in positie 1 zet (waar hij stroom zou moeten geven om de radio aan te zetten) en er gebeurt niets, is er geen spanning. Ik moest de 12V-kabel voor het geheugen (de gele kabel) uit de zekeringkast halen, maar ik durf de radio niet direct te laten staan, omdat hij gewoon aan kan blijven staan. Ik denk dat het de computer zou kunnen zijn die bepaalde functies van de auto "uitschakelt", aangezien ik ook geen asbak of kofferbakverlichting heb, en twee dagen geleden ben ik de zoemer voor de verlichting kwijtgeraakt. Het zijn ook geen zekeringen, ik heb ze allemaal gecontroleerd. Als iemand weet wat het probleem is, zou ik uw hulp zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32281 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CORSA GL1.6 RADIO VERANDERT EN HET WERKT NIET
Werkte de radio die u verwijderde wel voordat u deze door de Sony verving?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32285 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CORSA GL1.6 RADIO VERANDERT EN HET WERKT NIET
Het is moeilijk om hem aan te houden, je hoort het wel, maar je zou stroom moeten hebben. De computer blokkeert dat soort stroom niet, zelfs niet vanuit een koffer of zoiets. Het kan zijn dat de lampjes doorbranden of dat er een slechte aarding is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32322 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, na overleg met een elektricien kwam ik erachter dat het contactplaatje bij punt 1, waar het stuur ontgrendeld wordt (van 0 tot 3), aangeeft dat het niet ontworpen is om accessoires van stroom te voorzien.
Othoniel, ik weet eigenlijk niet meer of het eerder wel aanging. Ik heb het vervangen omdat het beschadigd was.
Kikemec, nu weet ik dat het daar niet aan kan liggen... Ik heb het probleem met de zoemer opgelost; het was de deurschakelaar die zichzelf isoleerde:D . En de kofferbakklep had geen lampje.
En wat de radio betreft, ik heb een klein circuit gemaakt met een schakelaar en een diode, zodat hij het ook deed als het contact uit stond.
Bedankt voor de hulp!