Zoek MDM

Bulletin

Distributieriem BMW 318 e36 uit 1992

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32189 door handmatig-mechanisch
Distributieriem BMW 318 e36 1992 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,

ik ben doodsbang. Toen ik vandaag naar huis reed en de parallelweg opreed, naast een tankstation (gelukkig), sloeg de motor van mijn BMW 318 (E36) af. Het leek alsof er geen benzine in zat, maar dat was wel zo. Ik heb hem naar de garage gesleept en daar hebben ze het distributiedeksel verwijderd. De riem is er nog, maar hij draait niet. Ze vertelden me dat hij waarschijnlijk van onderen kapot is. De vraag is: gaan de kleppen van een 318 E36 uit 1992 kapot? Kan het worden opgelost door er gewoon een nieuwe riem op te zetten? Vertel me alsjeblieft dat ik de motor niet kapot heb gemaakt!! Weet iemand wat de mogelijkheden zijn? (Ik moet ongeveer 30 meter in de versnelling en vervolgens in neutraal naar het tankstation hebben gereden.)

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32198 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem BMW 318 e36 1992
Vriend, geen paniek, hahaha. Allereerst: zelfs als een auto kleppen vastloopt, bestaat er altijd de kans dat ze niet werken. Het beste is om de riem te kopen, te monteren en te starten om te zien wat er gebeurt voordat je de cilinderkop verwijdert. Dit is mij overkomen met een 1.6 Fiat met dubbele nokkenas, waarbij ze kleppen vastlopen met slechts één tand, waardoor de kleppen niet beschadigd zijn. Probeer het eerst met een nieuwe riem en kijk of je geluk hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32210 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem BMW 318 e36 1992
Kijk, mijn vriend, bij de E36-motor zijn er twee mogelijkheden: dubbele nokkenassen. Maar als het via een ketting gaat in de 318iS en via een enkele nokkenas in de 318i, via een riem, dan is de kans groot dat de kleppen niet krom zijn, aangezien de motor maar één nokkenas heeft. Het beste is om de riem te vervangen en te kijken of de auto start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32211 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, Kikemec en Gordo.

Dat ga ik doen. Dan weet ik tenminste zeker dat ik geen kleppen heb gebroken (het is een E36i)...
Dit zijn de opties: de riem vervangen en hopen op geluk, of hem weggooien. De cilinderkop openen of de motor vervangen is de prijs niet waard. Nu ga ik een kaarsje branden voor Onze Lieve Vrouw van de Berg Karmel! Ik laat jullie weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32217 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb net een auto met hetzelfde probleem gerepareerd. Toen de riem brak, kromde de klep. Ik heb de klepseal vervangen, een nieuwe riem geplaatst en ik kan weer kilometers maken.

Als je het zelf kunt repareren, is het niet erg duur. Ik zal je helpen.