Zoek MDM

Bulletin

Vermogensverlies bij een Peugeot 206 1.6 benzinemotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32160 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies bij Peugeot 206 1.6 benzinemotor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de motor, het toerental is laag. Eerst reed ik bij 3000 toeren 100 km, nu bij 3000 toeren 110 km... Ik heb ook plotseling in de 5e versnelling geaccelereerd en het toerental ging plotseling omhoog. Nu doe ik hetzelfde en nog steeds niets. Hij accelereert langzaam, het lijkt wel een diesel... Wat zou het kunnen zijn? Help me alsjeblieft...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32170 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies in Peugeot 206 1.6 benzinemotor
Als u tijdens het rijden in 5 versnellingen merkt dat het toerental toeneemt, maar de snelheid niet, dan is er sprake van een koppelingsprobleem. Als u nog nooit een onderhoudsbeurt heeft laten uitvoeren, raad ik u aan dat alsnog te doen. Controleer ook of de uitlaatleiding, inclusief de katalysator, niet verstopt zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32173 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies in Peugeot 206 1.6 benzinemotor
Hallo vriend, ik heb hetzelfde probleem. Ik merk ook dat de versnellingsbak veel lawaai maakt en soms schokt bij het schakelen. Hoe komt dit? Komt dit door de fabriek of door overbelasting?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32176 door handmatig-mechanisch
Je probleem is vreemd. Voorheen reed hij 100 km/u bij 3000 tpm, en nu bij hetzelfde toerental 110 km/u. Dat zou me doen vermoeden dat je iets aan de transmissie hebt veranderd, of een ander profiel op de banden hebt gezet of velgen met een grotere diameter. Dat zou ook de verminderde acceleratierespons verklaren. Veel succes.
B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32191 door handmatig-mechanisch
Het is niet normaal dat de versnelling slipt. Peugeot-versnellingsbakken maken af-fabriek geen geluid. Ik zou de versnellingsbaksteun controleren als die speling heeft, die heeft de neiging de versnelling eruit te gooien. Peugeot gebruikt ook een spanner onder de motor die dit effect heeft als er kortsluiting of speling is. Deze is niet duur en helemaal niet moeilijk te vervangen.