Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET HET SCHAKELEN VAN DE VERSNELLINGSBAK IN EEN RENAULT FUERGO

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #31999 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag mede-monteurs en -liefhebbers. Ik heb momenteel een merkwaardig probleem met mijn Renault Fuego uit 1987. Het probleem is dat wanneer de motor warm is en ik een tijdje heb gereden, het moeilijk is om te schakelen. Vreemd genoeg gebeurt dit bijvoorbeeld niet 's ochtends wanneer ik de auto net verlaat en de motor koud is. Ik dacht eerst dat het misschien aan het transmissievloeistofpeil lag, maar er was maar ongeveer een kwart liter te weinig, en de koppelingsplaat is pas twee maanden oud... Ik zou alle suggesties of vergelijkbare ervaringen zeer waarderen. Ik zou het erg op prijs stellen als u de oorzaak zou kunnen achterhalen voordat u de auto uit elkaar haalt
Laatst bewerkt: 13 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32005 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEEM MET SCHAKELEN IN EEN RENAULT FUEGO
Goedemiddag, kunt u ons meer informatie geven: kilometerstand, bouwjaar, motortype, gebruik, gebruikelijke rijstijl, type motorolie en transmissievloeistof? Deze informatie helpt ons de situatie beter te begrijpen; zelfs het klimaat is een factor om rekening mee te houden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32006 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEEM MET SCHAKELEN IN EEN RENAULT FUEGO
Vriend. Op basis van het symptoom dat je beschrijft, is er een vergrendelingsmechanisme in de doos verschoven. Wanneer de doos warm wordt, zetten de metalen binnenin uit, wat het effect veroorzaakt dat je beschrijft.
Ik raad je aan om verschillende tests uit te voeren om er zeker van te zijn dat het echt een probleem met de versnellingsbak is en niet met de koppeling, aangezien de symptomen erg op elkaar lijken.
Let vooral op het stationair toerental van de motor wanneer deze warm is en geen dynamische belasting ondervindt, want als de motor de neiging heeft af te slaan, is het probleem nog groter en kan het te wijten zijn aan een defect aan het aslager.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie, neem dan gerust contact met mij op via e-mail