Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 brandstofpomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31867 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 brandstofpomp Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig met de brandstofpomp van mijn Peugeot 306 uit 1999. Het probleem is hoe ik hem werkend krijg. De connector heeft 4 pinnen (2 dunnere en 2 iets dikkere draden) en geeft alleen een vlottersignaal. Kan ik de pomp direct testen met 12V, en wat kan ik nog meer controleren behalve de zekeringen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31876 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306 brandstofpomp
Controleer eerst de zekeringen, dan de pomprelais, en als je de pomp rechtstreeks kunt testen, wees dan voorzichtig met kortsluiting, want dat kan de auto in brand steken. Wees extra voorzichtig als de pomp zich buiten de auto bevindt, je hebt er alle vertrouwen in, maar wees voorzichtig in de auto. Wanneer je de schakelaar passeert, moet er gelijkstroom op komen. Zo werkt het. Controleer de relais wanneer je de schakelaar passeert. Ik hoop dat mijn hulp helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31885 door handmatig-mechanisch
NEEM EEN TESTER EN KOPPEL DE CONNECTOR, DE DIKSTE, LOS. PLAATS DE TWEE PROBLEMEN VAN DE TESTER EROP EN DRAAI DE SLEUTEL OM. DEZE MOET MINSTENS EEN BEPAALDE TIJD (ONGEVEER EEN PAAR SECONDEN) 12 VOLT AANWIJZEN. ZO NIET, DAN MOET JE, NA DE ZEKERINGEN TE HEBBEN GECONTROLEERD EN ER GEEN DOORBRAND IS, EERST CONTROLEREN OP DE STARTSCHAKELAAR. CONTROLEER OF DEZE NIET DOORBLAZEN IS. OOK, SOMS HEEFT DEZE EEN SCHAKELAAR VOOR DE POMP. CONTROLEER DEZE EN LAAT HET ONS WETEN ALS ER IETS GEBEURT. NORMAAL ZIJN DE KABELS EEN BRUINE EN EEN ROOD (+).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31895 door handmatig-mechanisch
Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde. Ik heb de pomp direct getest en hij werkt. Ik denk dat het een relaisprobleem is, maar ik weet niet wat het is en waar het zit. Nog een vraag: als de pomp niet het optimale koppel levert, vonkt de bobine dan niet? Dat komt omdat ik de pomp direct heb getest en de bobine ook geen vonk geeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31914 door handmatig-mechanisch
Controleer de stroomafgifte van de hoofdschakelaar van de pomp of test of de auto start met de directe pomp. Zo ja, dan is er sprake van een zekering die u niet hebt gevonden of een onderbroken kabel. - Ik herhaal, het zou de traagheidsschakelaar kunnen zijn die de massa naar de regeleenheid en de pomp verbreekt.