Zoek MDM

Bulletin

ONSTABIELE INACTIEF

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31835 door handmatig-mechanisch
ONSTABIELE INSTALLATIE Gepubliceerd door manual-mecanica
Heren, weet iemand het? Ik heb een Daihansu Rocky Jeep uit 1986. Het probleem is dat de koelvloeistof instabiel is als de auto draait. Alles wat ze me verteld hebben is gecontroleerd en gecorrigeerd. De ontsteking is vervangen door een elektronische. Ja, er zit nog steeds een carburateur op. De bougiekabels, bougies etc. zijn vervangen. Het enige dat niet is vervangen is de carburateur, maar die is al gecontroleerd. Kan iemand mij helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31849 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ONSTABIEL STATIONAIR LOPEN
Hallo PC, ik wil u vragen om mij details te geven over alles wat er met betrekking tot dit probleem is gedaan en of het een carburateur of injectie betreft. Ik wacht op uw reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31865 door handmatig-mechanisch
Oké... de jeep is voorzien van een carburateur en heeft een 2000cc Toyota 4y-motor. De ontsteking is vervangen van conventioneel naar elektronisch, de carburateur is geïnspecteerd en de pakkingen, vlotternaald, bougiekabels en bougies (Denso) zijn vervangen.
Wat niet is vervangen en ik weet niet of dat met het probleem te maken heeft, is de elektrische klikker. Ik heb ook gehoord dat er mogelijk luchtlekken in de remmen zitten. Ik weet niet of dat echt zo is...?
Nou, dat is in ieder geval wat er is gedaan. Ik zou graag ideeën hebben over de reden waarom het stationair draaien onstabiel is.

Groeten en alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31927 door handmatig-mechanisch
Wat de elektronische sproeier betreft, het zou kunnen zijn dat als deze vuil is, deze zijn slag niet volledig afmaakt, waardoor er een tekort aan brandstoftoevoer kan zijn (als deze niet goed opent of sluit, kan er te veel of te weinig brandstoftoevoer zijn).
Wat de remmen betreft, ja, dat zou kunnen, maar wees voorzichtig, alleen met de slang die van de servo naar het inlaatspruitstuk loopt, want die zorgt voor het vacuüm dat de servo ondersteunt. Als er een scheur in zit, verliest hij vacuüm en heeft hij de neiging om het stationair draaien te verstoren (controleer de hele slang en de koppelingen). Een test is om de jeep in beweging te zetten en de carburateur en de onderkant ervan in te spuiten met WD-40. Als je merkt dat de motor de neiging heeft om iets te accelereren, betekent dit dat er sprake is van luchtaanzuiging. Controleer vervolgens alles wat overeenkomt met de luchtinlaat, bijvoorbeeld: het carburateurdeksel, de leiding die naar het luchtfilterhuis gaat en het luchtfilterhuis. Probeer het en laat het me dan weten. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31988 door handmatig-mechanisch
Oké...ik waardeer het, ik zal de tests doen die je me hebt verteld en ik laat het je weten...

groeten