Zoek MDM

Bulletin

VW Bora, jaar 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31801 door handmatig-mechanisch
VW Bora, 2003. Uitgegeven door manual-mecanica
Geachte leden van het forum, ik heb problemen met een VW Bora uit 2003. Hij geeft twee foutmeldingen die heel dicht bij elkaar liggen. De eerste is p0420, katalysatorsysteem, efficiëntie blok 1 onder de drempelwaarde. De katalysator is al vervangen en de sensor meet prima. Ik heb dit al gemeten. De andere is p0116, motortemperatuursensor, problemen met bereik of werking. De auto rijdt prima, maar hij geeft de volgende foutmeldingen. De temperatuur stijgt niet meer dan normaal, de thermostaat gaat open bij de normale temperatuur. Ik wis de foutmeldingen en de volgende dag verschijnen ze weer. Ik dank u bij voorbaat voor uw medewerking.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31812 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Bora 2003
Ik wil graag weten of uw motorcode BEJ is. Dat is belangrijk om te weten, want ik heb een BEJ uit 2003 met hetzelfde probleem. Ik heb echter de temperatuursensor vervangen en daarmee was het probleem opgelost. Controleer de werkelijke gegevens van de sensor en kijk of de temperatuur snel varieert. Zo ja, dan moet uw sensor worden vervangen. Hij is erg zuinig. Als u uw katalysator hebt vervangen, heeft u dan een OBD II of een generieke katalysator geplaatst? Waarom moeten VW's de juiste katalysator hebben, anders gaat het controlelampje niet uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31852 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Bora 2003
Ik zou de motorcode moeten controleren, maar de temperatuursensor is al vervangen, er is zelfs een originele gemonteerd, en de waarden die de scanner geeft, vergeleken met een pistool dat de temperatuur meet, vallen binnen het bereik. De katalysator lijkt me generiek. Bedankt voor je bijdrage.