Zoek MDM

Bulletin

VW Bora, 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31801 door handmatig-mechanisch
VW Bora, 2003. Uitgegeven door manual-mecanica
Heren van het forum, ik heb problemen met een Volkswagen Bora uit 2003. Hij geeft heel vaak twee foutcodes. De eerste is P0420, katalysatorsysteem, cilinderbank 1, efficiëntie onder de drempelwaarde. De katalysator is al vervangen en de sensor werkt naar behoren; ik heb hem al getest. De andere code is P0116, motortemperatuursensor, bereik- of werkingsproblemen. De auto rijdt perfect, maar geeft toch deze foutcodes. De temperatuur loopt niet op boven normaal, de thermostaat opent bij de normale temperatuur, ik wis de codes, maar ze verschijnen de volgende dag weer. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31812 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW Bora bouwjaar 2003
Ik wil graag weten of uw motorcode BEJ is. Dat is belangrijk om te weten, want ik heb een BEJ uit 2003 met hetzelfde probleem, maar na het vervangen van de temperatuursensor was het opgelost. U moet de werkelijke waarden van de sensor controleren. Kijk of de temperatuur snel schommelt. Zo ja, dan moet u de sensor vervangen; dat is niet duur. Als u uw katalysator hebt vervangen, hebt u dan een OBD II- of een universele katalysator geïnstalleerd? VW's moeten namelijk de juiste katalysator hebben, anders blijft het Check Engine-lampje branden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31852 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: VW Bora bouwjaar 2003
Ik zou de foutcode moeten controleren, maar de temperatuursensor is al vervangen, zelfs door een origineel exemplaar, en de waarden die de scanner aangeeft, vergeleken met een infraroodthermometer, liggen binnen de normale waarden. De katalysator lijkt een standaard exemplaar te zijn. Bedankt voor je reactie